در نشست هم‌اندیشی شورای راهبردی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی منطقه ۹ عنوان شد:

شناخت، هدایت و حمایت، مهمترین وظیفه پژوهش‌سراها در برخورد با دانش‌آموزان پژوهشگر است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه شهر تهران شناخت، هدایت و حمایت را از مهمترین وظایف پژوهش‌سراها در برخورد با دانش‌آموزان پژوهشگر عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
شناخت، هدایت و حمایت، مهمترین وظیفه پژوهش‌سراها در برخورد با دانش‌آموزان پژوهشگر است

امیر علیجانی؛ معاون آموزش متوسطه شهر تهران در نشست هم اندیشی شورای راهبردی پژوهش سراهای دانش آموزی منطقه 9 با اشاره به اینکه تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری، هدف عملیاتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: عبور از حافظه محوری به پژوهش محوری باعث این تنوع بخشی خواهد شد و این مهم با ایجاد محیط پویا در سطح مدارس قابل پیگیری است.

وی در خصوص جایگاه پژوهش سراهای دانش آموزی در تولید علم و با اشاره به سهم بسزای پژوهشگران در کشف و رشد استعداد دانش آموزان پژوهشگر افزود: هر معلم و همکار پژوهشگری می تواند تعدادی از دانش آموزان را به این سمت سوق دهد، بنابراین فرآیند کار پژوهش سرا باید به سمتی پیش برود که در کنار هدایت دانش آموزان پژوهشگر و پرورش معلمان پژوهشگر کمک شایانی به این بخش شود.

علیجانی شرکت اعضای پژوهش سرا در جلسه شورای دبیران مدارس، شناسایی استعدادهای برتر پژوهشی و هدایت آنان، مشاوره پژوهشی و حمایت از پژوهش های فردی و گروهی از نوع پویا را از جمله محور گهای فعالیت و راهکارهای تقویت جایگاه پژوهش سراهای دانش آموزی دانست.

در این نشست، حمیدرضا غنی پور؛ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش منطقه 9، گفت: مدرسه به عنوان کانون تربیت محله و پژوهش سرا، به عنوان مرکز این کانون ها، مسئولیت خطیری دارد.

غنی پور افزود: گروه های آموزشی و پژوهش سرا، دو بال توانمند فعالیت های آموزشی منطقه محسوب می شوند که به اوج گرفتن ما در حوزه مسائل تربیتی، آموزشی و پژوهشی کمک می کنند و بر این اساس ریل گذاری فعالیت های پژوهشی در پژوهش سرا می بایست با ارتباط دو سویه این مجموعه و مدارس شکل بگیرند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته افزود: آینده ای روشن در زمینه پژوهش رو به روی ماست که با حمایت مجموعه های مختلف از پژوهش سرا، این مهم قابل پیگیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار