یک مدرس دانشگاه و کارشناس آسیب‌های اجتماعی:

زندگی کردن یک عادت است اما زیبا زندگی کردن یک فضیلت است

فیروزکوه( پانا) - یک مدرس دانشگاه و کارشناس آسیب‌های اجتماعی در ویژه‌برنامه ولادت امام رضا(ع) که در نمازخانه اداره آموزش و پرورش فیروزکوه برگزار شد گفت زندگی کردن یک عادت است اما زیبا زندگی کردن یک فضیلت است.

کد مطلب: ۱۲۸۶۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
زندگی کردن یک عادت است اما زیبا زندگی کردن یک فضیلت است

شیوا پورقاضی، مدرس دانشگاه و کارشناس آسیب‌های اجتماعی ضمن تبریک میلاد امام رضا( ع) پیرامون نقش معلمان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: متأسفانه آسیب‌های اجتماعی در زندگی همه‌ ما نفوذ پیدا کرده و هر روز دامنه‌ی آن گسترده‌تر می‌شود اما شغل معلمی شغل پیامبران است و یک معلم بر مبنای این شغل آینده و حتی قیامت خود را می‌سازد. با توجه به اینکه ساختار جامعه‌ ما به گونه‌ای است که شاید بیشتر از پرورش ناچاریم در بحث آموزش خیلی پیش‌قدم باشیم اما با وجود معلمان خیلی خوبی که در سطح شهرستان فیروزکوه داریم بازخوردهای خیلی خوبی به ما می‌رسد. گاهی اوقات با یک برچسب، یک نکته و با یک ادبیات، آینده یک دانش‌آموز را می‌توانیم دستخوش دگرگونی کنیم؛ رفتار، نوع ادبیات و برچسب‌هایی که به افراد مختلف می‌زنیم بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) تصریح کرد: اگر می‌خواهید رحمت خداوند برایتان نازل شود باید دین و ولایت‌شان را زنده نگه دارید و با یادگیری علوم و انتقال به دیگران دین و ولایت را زنده نگه دارید.بنیادی‌ترین نظام، نظام خانواده است و بسیاری از الگوبرداری ها به خانواده بر می‌گردد، اما در سنین نوجوانی بخاطر ارتباط با همسالان، معلمان و کادر آموزشی یک نوجوان زمان زیادی را بیرون از محیط خانواده می‌گذراند و گروه مرجع‌شان تغییر می‌کند اما یک معلم با نوع ادبیاتش می‌تواند تاثیرگذار باشد و تا زمانی‌که حال دل خودمان خوب نباشد و به یک‌سری مسائل آگاهی نداشته باشیم موفق نخواهیم شدزندگی کردن یک عادت است اما زیبا زندگی کردن یک فضیلت است.

پورقاضی در خصوص مفهوم معلمی گفت: شاخه‌های یک درخت نور و روشنایی را ندیده‌اند مگر اینکه ریشه‌هایش ظلمت را دیده‌اند و تا زمانی‌که ظلمت‌ها را ندیده‌ایم هرگز روشنای را درک نمی‌کنیم همانطور که پیامبر به عنوان اولین معلم انسان‌ها زمانی پیامبر شد که بنده شد پس با بندگی و اتصال به خداوند و ایجاد شیوه و سیره، اظهار بندگی کنیم و این مفهوم معلمی است.

وی افزود : طبق حدیث امام رضا ( ع) مومن واقعی باید سه سنت را در زندگی‌اش جاری کند، نخست سنت پروردگار که همان رازداری است، دوم سنت پیامبر یعنی گشاده‌رویی و نرم‌خویی و مراوده با مردم و سوم سنت امام که صبوری بر بلایاست.

مدرس دانشگاه و کارشناس آسیب‌های اجتماعی در پایان گفت: چهار مولفه‌ی خوشحالی لذت، آرامش، امنیت و اطمینان در زندگی انسان وجود دارد که کوتاه‌ترین مسیر لذت است، لزوماً در لذت آرامش نیست اما می‌توان گفت در آرامش قطعاً لذت وجود دارد و امنیت نیز اینگونه است اما تنها چیزی که از طریق آن به اطمینان می‌رسیم یاد خدا در سختی‌ها و توکل به اوست.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار