مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴:

هدف از ایجاد پایگاه‌های تابستانی امیدآفرینی و ایجاد شادی و نشاط در بین دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ هدف از ایجاد پایگاه‌های تابستانی را علاوه بر غنی‌سازی اوقات‌فراغت، امیدآفرینی و ایجاد شادی و نشاط در بین دانش‌آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
هدف از ایجاد پایگاه‌های تابستانی امیدآفرینی  و ایجاد شادی و نشاط در بین دانش‌آموزان است

نشست فصلی شورای معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۴ با حضور هادی زمانی نژاد، مدیر آموزش و پرورش منطقه 4، علی گلشن، معاون پرورشی و تربیت بدنی و جمعی از همکاران حوزه پرورشی با محوریت پایگاه تابستانی شاد و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برگزار شد.

زمانی نژاد با اشاره به اینکه تابستان فرصتی برای تقویت مهارت و انگیزش است، بیان کرد: برای استفاده حداکثری از ایام اوقات فراغت تابستان، برنامه‌های متعددی به منظور بهره‌‌وری و استفاده بهینه جهت دانش‌آموزان و همکاران در نظر گرفته‌ شده است.

زمانی نژاد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که امیدآفرینی در میان نوجوانان و جوانان یکی از توصیه‌های آن است، گفت: در راستای توجه به حوزه روانی دانش‌آموزان باید شادی و نشاط را در برنامه‌های خود مد نظر قرار دهیم و این اتفاقات می‌بایست در مجموعه آموزش و پرورش رشد پیدا کند، زیرا امروز در شرایطی هستیم که در حوزه فرهنگی می بایست به اصل سرگرمی مطلوب و سالم نیز همزمان توجه کرد و اوقات فراغت فرصتی برای رشد و توسعه استعداد دانش‌آموزان و توجه به اوقات فراغت هدفمند و نشاط آور است، آن‌هم در دنیایی که دانش‌آموزان ما درگیر هزاران مسائل فرهنگی هستند.

وی با اشاره به تأثیرات مثبت ایجاد شادی و نشاط در اوقات فراغت دانش‌آموزان افزود: اوقات فراغت باعث سلامت روح و جسم و رشد اجتماعی می‌شود و در رابطه با تشریح برنامه‌ها به مواردی از جمله مراسم کتابخوانی، ورزش مغز، آشنایی با شهدا و محافل قرآنی، ایرانگردی، آشپزی، کار‌دستی و مسابقات ورزشی می توان آنها را سوق داد.

زمانی‌نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه پتانسیل لازم برای اجرای کلاس‌های آموزشی در پایگاه‌های تابستانی وجود دارد، گفت: پایگاه‌های تابستانی می‌توانند مجری تمام ظرفیت‌های لازم جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان بر اساس 5 محور، مهارت‌های ارتباطی معرفتی، هویتی و بصیرتی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های فرهنگی، هنری، مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی و مهارت‌های ورزشی و سلامت، باشند و فضای پرنشاط و جذاب از فضاهای اردوئی، نمایشگاه دائمی و اجرای برنامه‌های متنوع در بستر شبکه شاد و به صورت حضوری برای دانش‌آموزان فراهم شود.

زمانی نژاد در ادامه با اشاره به آموزش کوتاه مدت برای دانش آموزان گفت: شرکت کنندگان در کلاس‌ها می توانند از دوره های سواد رسانه‌ای، شهروند دیجیتال، آشنایی با شبکه‌های اجتماعی، آشنایی با استارت آپها، آشنایی با تکنولوژی‌های نوظهور، به صورت جلسات کوتاه مدت بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار