معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

احیای نقش تربیتی معلمان را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم

باید از هر موقعیتی برای تربیت و یادگیری استفاده کنیم/هر اتفاق خوبی که در زندگی و شخصیت انسان می‌افتد تاثیر یک مربی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت پویش‌ها و برنامه‌های تربیتی اگر به فرایند تبدیل شوند موثر هستند و باقی می‌مانند اما اگر مقطعی باشند تمام می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۸۵۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
احیای نقش تربیتی معلمان را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم

اصغر باقرزاده در مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان پویش «معلم خوب من» که همزمان با میلاد امام رضا (ع) از شبکه شاد پخش شد بیان کرد: به اولیا، معلمان و دانش آموزان سلام می دهم و میلاد حضرت امام رضا (ع) را به آنان تبریک می گویم؛ امروز به یاد شعری افتادم که به امام رضا (ع) سلام می دهد؛ سلام بر تو که سین سلام بر تو رسید؛ سلام گرد جهان گشت جز تو نپسندید؛ بگرد بام تو گردان کبوتران سلام؛ که بی‌پناه تو کس را نشاید آرامید.

وی در ادامه با اشاره به پویش معلم خوب من اظهار کرد: مبنای تشکیل این پویش یک ضرورتی بود که مکرر دانشمندان تاکید بر آن داشتند؛ البته تاکید اکید را مقام معظم رهبر داشتند براینکه آنچه برای نظام تعلیم و تربیت به صورت مطلق لازم است حفظ کرامت، قدر و جایگاه معلمی است با تاکید بر آن که سایر اجزای نظام تعلیم و تربیت موثرتر واقع می شوند.

باقرزاده اضافه کرد: لذا بسیاری از جوانان و تشکل ها براین شدند که به بهانه بزرگداشت مقام معلم در آن هفته پویش معلم خوب من را راه اندازی تا جایگاه معلمی را بار دیگر یاداوری و احصا کنند. این هدف مقدس بود و پیشینه بزرگی در ایران و نظام تعلیم و تربیت داشت که با حمایت ها و مشارکت گسترده ای نیز روبرو شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش هدف این پویش را برشمرد و گفت: پویش ها و برنامه های تربیتی اگر به فرایند تبدیل شوند موثر هستند و باقی می مانند اما اگر مقطعی باشند تمام می شوند. پیشنهاد ما این است دوستانی که خودجوش این پویش را راه انداختند آن را ادامه دهند؛ این پویش دو وجه معلم و دانش آموز دارد که باید این دو وجه حفظ شوند. تلاش داریم احیای نقش تربیتی معلمان را سرلوحه کار خود قرار دهیم افرادی که این برکت را دریافت می کنند وظیفه ای را احساس خواهند کرد که به سپاس و تقدیر تبدیل می شود.

وی ادامه داد: معتقدیم باید از هر موقعیتی برای تربیت و یادگیری استفاده کنیم اگر این پویش به ایجاد موقعیت های یادگیری و تربیتی تبدیل شود که در طول سال قدر و منزلت معلمان احصا شود موثر است در این صورت از کار پویشی به کار فرایندی تبدیل می شود.

باقرزاده افزود: هر اتفاق خوبی که در زندگی و شخصیت انسان می افتد تاثیر یک مربی است که می تواند پدر، مادر و معلم باشد. با برسی ابعاد تک تک افراد موفق درمی یابیم که یکی از موثرترین افراد در زندگی آنان، معلم و مربی بوده است فقط ما باید قدرشناسی را یادآوری کنیم. باید هنرمندان، مهندسان و افراد قدرشناسی را به سبک خود از معلمان و مربیان انجام دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به منزلت معلمان گفت: تربیت یک مواجه است که صرفا تعلیمات نیست این امر ممکن است در حد دانش باشد وقتی فرزند ببیند معلم تکریم می شود آن یک تربیت ماندگار و واقعی است که باید در قالب های مختلف منزلت دادن و مشخص کردن جایگاه معلم را به تصویر بکشیم و دنبال کنیم.

وی ادامه داد: خود معلمان در این زمینه می توانند موثر باشند در کنار بحث معیشت و حق و حقوق خود، جایگاه خود را برتر بدانند و این احساس را در خود تقویت کنند.

گفتنی است در این مراسم با برگزیدگان این پویش ارتباط مستقیمی برقرار شد و در این ارتباط اصغر باقرزاده با دانش آموزان برگزیده صحبت کرد.

براساس این گزارش در این پویش 9 هزار اثر به دبیرخانه ارسال شده است که در این بین 1300 اثر برگزیده و در نهایت 110 اثر منتخب معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار