رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی:

تزریق ۲ دز واکسن و آزمایش منفی کرونا برای زایران اربعین حسینی(ع) لازم است

تهران (پانا) - رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) گفت در توافق با طرف عراقی، تزریق حداقل ۲ دز واکسن و آزمایش منفی کرونا برای زیران اربعین حسینی(ع) لازم است.

کد مطلب: ۱۲۸۵۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تزریق ۲ دز واکسن و آزمایش منفی کرونا برای زایران اربعین حسینی(ع) لازم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید مجید میراحمدی روز سه شنبه در نودمین نشست ستاد مرکزی اربعین یادآور شد: البته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توصیه کرده است زایران اربعین برای اطمینان خاطر ، ۳ دز واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه موضوع گرما در مراسم اربعین امسال بسیار جدی است، افزود: در این خصوص تلاش داریم بیمارستان های صحرایی و مکان هایی در هر دو سوی مرز احداث و مشخص شوند تا این مساله، مدیریت شود.

معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور ادامه داد: براساس گزارش ارائه شده از سوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، دولت عراق با لغو روادید زمینی موافقت کرده و قرار است این روند تا مراسم اربعین امسال حسینی تداوم یابد.

میراحمدی با بیان اینکه لغو روادید زمینی، مطالبه عاشقان حسینی برای حضور در عتبات عالیات است؛ اضافه کرد: پیش بینی ستاد اربعین حسینی بر حضور حدود چهار میلیون زائر در مراسم امسال اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه امسال در کنار موضوع مهم مدیریت جمعیت میلیونی عاشقان اهل بیت(ع) با مساله مهم گرمای هوا مواجه هستیم، گفت: برای مدیریت مساله گرمازدگی، اقدامات جدی در مرزهای چهار گانه کشور به صورت ساخت سایبان ها، درخت کاری و دستگاه های مه پاش صورت گرفته و تلاش داریم با بسیج حداکثری امکانات، شرایط را برای حضور زائرین حسینی تسهیل سازیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) اضافه کرد: با توجه به جدی بودن گرمازدگی، ممنوعیت ها و محدودیت هایی با نظر وزارت بهداشت برای حضور افرادی که بیماری زمینه ای دارند در نظر گرفته می شود و در این خصوص منتظر نظرات تخصصی مسئولان وزارت بهداشت هستیم.

میراحمدی خاطرنشان کرد: براساس گزارش ارائه شده در نشست امروز، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در نظر دارد درمرزهای چهارگانه کشور، بیمارستان های صحرایی برای تقویت روند درمان زائران گرمازده احداث کند که این اقدام می تواند نقش مهمی در مدیریت شرایط گرمایی امسال اربعین حسینی داشته باشد.

تقویت روند زیرساخت ها در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان، دستور کار دیگر نشست امروز بود و در این خصوص تاکید شد با توجه به بازه زمانی باقی مانده، حداکثر ظرفیت ها برای سرعت بخشیدن به احداث مکان های مورد نیاز برای تسهیل هر چه بیشتر روند تردد زائران حسینی به کار گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار