مدیر کل اموزش و پرورش آذربایجان غربی :

ارسال تجهیزات جدید خریداری شده به هنرستانهای آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه (پانا)-مدیر کل اموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ارسال تجهیزات تازه خریداری شده به هنرستانهای استان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ارسال تجهیزات جدید خریداری شده به هنرستانهای آذربایجان غربی آغاز شد

جواد جنگی در گفت و گو با خبرنگار پانا افزود: تهیه و ارسال تجهیزات در سه بخش به مرکز، شمال و جنوب استان با همکاری و تعامل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی انجام می شود و تهیه این مقدار تجهیزات در چندین سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به هنرستانها و اموزشهای فنی و حرفه ای گفت: مقام معظم رهبری تأکیداتی در خصوص مهارت آموزی، اهمیت آموزش فنی و حرفه ای و کارآفرینی داشته اند که بیانگر ضرورت این اقدام است .

جنگی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی توسعه مهارتهای فنی را از طریق توجه به «هنرستانهای فنی - صنعتی، دانشگاههای علمی - کاربردی و آموزشکده های فنی - حرفه ای» ضروری عنوان کرده اند و توجه به مطالبات ایشان در راستای کار آفرینی و مهارت آموزشی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه خرید این میزان تجهیزات در چند سال اخیر بی سابقه بوده است ادامه داد: توسعه شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش، تشویق هنرجویان به این رشته ها و توسعه رشته های مهارتی هدف عمده از تجهیز این هنرستان هاست.

آذربایجان غربی دارای ۱۵۶ هنرستان کار دانش است که ۹۰ مورد مستقل و بقیه ضمیمه هستند، ۹۵ هنرستان دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه ای نیز در استان فعال است که ۴۵ هنرستان مستقل و بقیه ضمیمه هستند.

بیش از ۳۶ درصد دانش آموزان دوره متوسطه استان در هنرستان ها تحصیل می‌کنند که مسوولان در تلاش به افزایش آن به ۵۰ درصد هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار