وزیر آموزش و پرورش:

اختصاص 1500میلیاردتومان برای جبران نقصان آموزش در فضای مجازی

ارومیه (پانا) - وزیرآموزش و پرورش با قدرانی از ایثار و تلاش معلمان در ایام کرونا گفت 1500میلیارد تومان برای جبران نقصان آموزش در فضای مجازی تخصیص یافته است و بخشنامه آن به زودی ابلاغ می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۴۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 1500میلیاردتومان برای جبران نقصان آموزش در فضای مجازی

یوسف نوری، روز جمعه در جمع کارکنان دانشگاه فرهنگیان و مسوولان شهرستان میاندوآب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ارتحال امام خمینی، با بیان اینکه رتبه بندی در 10 سال گذشته انجام نشد و در این دولت با نگاه ویژه محقق شد، افزود: هم اکنون عده ای هستند که معلمان را تحریک به حضور در خیابان‌ها می کنند که چرا این موضوع انجام نشد در حالیکه هنوز تصویب آیین نامه تمام نشده است.

وی اضافه کرد: بودجه این موضوع پایدار نبود، ولی این دوره مجلس و دولت و شورای نگهبان همه با هم یکصدا شدند و قانون تصویب شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: می‌خواهیم هرچه مطلوب معلمان است انجام شود و این وظیفه ماست؛ بسیاری از موارد و خدماتی که قطع شده بود از جمله بیمه معلمان و سرانه و تغذیه دانش آموزان را از نو آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت هنر است و شهدا درس‌های بزرگ تربیتی به معلمان داده اند، گفت: باید این مکتب تربیتی را نگهداریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدافعان حرم و دانشمندان و افراد نخبه و علمی کشور در این نظام آموزشی تربیت شده اند.

وی با تبریک دهه کرامت گفت: ثبات و پایداری انقلاب و اقتدار آن در سایه خون شهدا و برگرفته از زحمات معلمان و مسوولان نظام اسلامی است.

وی افزود: مدتی به علت بازنشستگی نیروها خروج جمعیت از سیستم و تغییر و تحولات نیروی انسانی کم شد و ما این موضوعات را پیگیری کردیم و تعدادی جذب انجام دادیم ولی موارد دیگری هستند که نیازمند تسهیلات قانونی هستند.

نوری بیان کرد: کمبود نیرو از محل ماده 28 و تربیت معلم و تبدیل وضعیت نیروها تا حدی تامین شده است ولی باز نیاز داریم چون خروجی ما بیشتر است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مراکز وابسته به دانشگاه فرهنگیان که ویژه برخی رشته های خاص برای تربیت دانشجو معلمان هستند و برای آموزش‌های ضمن خدمت و دوره های مهارتی غیرفعال شده بود در حال فعال سازی مجدد و توسعه منطقی هستند.

نوری با بیان اینکه لازم است تا با تعاملات بین بخشی فضای مورد نیاز دانشگاه‌های فرهنگیان تامین شود ادامه داد: نگران فضای آموزشی آذربایجان غربی هستم و لازم است تا این موضوع در اولویت باشد.

وزیرآموزش و پرورش بیان کرد: در برهه ای از زمان ما ساختمان در اختیار سایر نهادها قرار می دادیم ولی هم اکنون نیازمند فضا برای آموزش فرزندان ایران اسلامی هستیم و باید به این سیستم کمک شود.

وی با بیان اینکه جامعه آموزش و پرورش بسیار فرهیخته است، گفت: این جامعه در دوران جنگ و کرونا ایثارگری های بسیاری داشتند و اوج ایثارگری های خود را به نمایش گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار