امام‌ جمعه رودهن:

وظیفه آحاد مردم بخصوص مسئولین، قدرشناسی از ولایت است

رودهن( پانا)- امام جمعه بخش رودهن در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در آستانه قیام ۱۵ خرداد و ارتحال امام خمینی، وظیفه همه آحاد مردم بخصوص مسئولین را، قدرشناسی، تعهد و تبعیت از ولایت اعلام کرد که همواره باید مورد توجه و عنایت ویژه، برای تعالی جامعه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه آحاد مردم بخصوص مسئولین،  قدرشناسی  از ولایت است

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نماز جمعه در آستانه قیام ۱۵ خرداد و ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، عنوان کرد: خداوند متعال در آیه ۲ سوره مبارکه انفال می‌فرماید:«إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آيَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا وَعَلَىٰ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ/ مؤمنان حقیقی آنانند که چون ذکری از خدا شود دلهاشان ترسان و لرزان شود و چون آیات خدا را بر آنها تلاوت کنند بر مقام ایمان‌شان بیفزاید و به خدای خود در هر کار توکل می‌کنند.» با اشاره و تفکر در این آیه، ایمان واقعی ثمره و میوه‌هایی دارد. ثمره ایمان در عمل خود را نشان می‌دهد که از جمله آنها خداترسی، رشد فزاینده ایمان و تکیه بر خدا است.

وی افزود: غیرخدا هر چه هستند اسباب و ابزار هستند، کارساز واقعی عالم هستی خداوند است، اما این بدان معنا نیست که آن ابزارها را باید نادیده گرفت بلکه باید به آن‌ها دید ابزاری و کاربردی داشت.

حسینی در تکمیل صحبت هایش مطرح کرد: یکی از ویژگی‌هایی که امام خمینی(ره) را در تاریخ ماندگار کرد جامعیت علمی، معنوی و سیاسی شخصیت الهی ایشان است که آثار آن همیشه ماندگار و پابرجاست. او جز خدا نمی‌دید، جز برای خدا نمی‌خواست و جز خدا از احد دیگری نمی‌ترسید.

وی همچنین تصریح کرد: قدرشناسی از امام خمینی (ره) و خلف صالح‌شان مقام معظم رهبری، تبعیت همه ما بویژه مسئولین از آرمان‌ها و منویات آنان است و وفاداری محض به ولایت محسوب می‌شود. در واقع ماهیت قیام۱۵ خرداد ولایت مداری و ظلم ستیزی بود.

امام جمعه رودهن در قسمتی از صحبت هایش اذعان کرد: یکی از مطالبات مردم که از طریق تماس‌های متعدد با بنده در میان گذاشته می‌شود، تغییر سرخود ساعات پخت نانوایی‌هاست که باعث ایجاد مشکلاتی در تامین نان مردم شده است. ازمسئولین نظارت بر بازار و اصناف انتظار می‌رود ساعات کار نانوایی‌ها را مشخص کنند و نانواها را موظف کنند که بر اساس آن برنامه فعالیت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار