معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان:

نزدیکترین مدرسه به محل سکونت، بهترین مکان برای ثبت‌نام دانش‌آموزان است

اصفهان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت یقینا نزدیکترین مدرسه به محل سکونت بهترین مکان برای ثبت‌نام است، چراکه دغدغه سرویس رفت و آمد، حمایت از مدرسه و بازبینی فضای آموزشی حتما در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت می‌تواند موثر باشد و کاهش پیدا کند.

کد مطلب: ۱۲۸۴۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نزدیکترین مدرسه به محل سکونت، بهترین مکان برای ثبت‌نام دانش‌آموزان است

لیلاسادات ابطحی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در وبینار توجیهی ستاد ثبت‌نام مدارس با رؤسا و معاونین ادارت نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان، ضمن تبریک به مناسبت میلاد باسعادت حضرت معصومه اظهار کرد: همواره ثبت‌نام دغدغه بسیار بزرگی برای مخاطبان آموزش و پرورش بوده است و اولیا ماه‌های پراسترسی را در حال گذراندن هستند که شفافیت و عدالت و به طول نینجامیدن فرآیند ثبت‌نام می‌تواند الگوی مناسبی برای ما باشد که این فرآیند در سطح استان تسهیل شود.
وی افزود: جلسات توجیهی با مدیران مدارس برای این موضوعات بسیار مؤثر خواهد بود تا فرآیند ثبت‌نام تسهیل شود و کار به درستی انجام شود.
ابطحی بیان کرد: موضوع پاسخگویی به موقع و مشخص شدن محدوده‌های مناطق برای ثبت‌نام دو فاکتور اساسی است که باید برای این فرآیند در نظر گرفته شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ما در سال گذشته تراکم بسیار بالایی را در مدارس ابتدایی استان شاهد بودیم، عنوان کرد: امسال پس از سپری کردن دوران کرونا حضور پررنگ دانش‌آموزان را شاهد خواهیم بود و نیاز است تراکم جمعیتی ما تحت کنترل باشد.
وی تصریح کرد: برخی از مدارس در برخی از نقاط استان دچار فرونشست شده‌اند که مجبور به تخلیه آنها شدیم و برخی از والدین نیز قصد تغییر مدارس فرزندان خود از غیرانتفاعی به دولتی را دارند و همه اینها برنامه‌ریز‌های منسجمی را می‌طلبد.
ابطحی بیان کرد: نیاز است مدیران نواحی و مناطق با دقت محدوده‌های ثبت‌نام را مورد بازبینی قرار دهند و مدارسی که به صورت معین انتخاب می‌شوند باید به دقت بررسی شوند.
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان کرد: یقینا نزدیکترین مدرسه به محل سکونت بهترین مکان برای ثبت‌نام است، چرا که دغدغه سرویس رفت و آمد، حمایت از مدرسه و بازبینی فضای آموزشی حتما در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت می‌تواند موثر باشد و کاهش پیدا کند.
وی افزود: خطوط قرمز برای ثبت‌نام توسط مسؤولان محترم شمرده شود، چرا که این خطوط شکایت و گلایه‌مندی مردم را کاهش خواهد داد و نظارت از سوی تمامی ادارات ما باید صورت بگیرد و این نظارت فقط نباید از باب حضور در مدرسه باشد و باید دردمندی مردم مورد ملاحظه قرار گیرد.
ابطحی گفت: مدارس برای ثبت‌نام باید در موعد مقرر بازگشایی شوند و به شکایت آن‌ها حتما رسیدگی شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: پایه اولی‌ها ثبت‌نامشان شروع شده اما میان‌پایه‌ها پس از ثبت نتایجی ارزیابی آنها انجام خواهد شد که به صورت غیرحضوری خواهد بود.
وی تصریح کرد:حدود 98 هزار کودک پایه اولی در استان اصفهان داریم که از این تعداد حدود 10 هزار نفر سنجش شده‌اند و نوآموزان ورودی پیش‌دبستانی ما هم حجمی در حدود 60 هزار نفر را خواهند داشت، به همین دلیل تسریع در امر سنجش می‌تواند فرآیند ثبت‌نام را به خوبی پیش ببرد و این می‌طلبد مدیران محترم سرعت عمل داشته باشند.
ابطحی ادامه داد: دانش‌آموزان با نیازهای خاص در صورتی که شرایط را داشته باشند، می‌توانند در مدارس عادی ثبت‌نام کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: حداقل سن برای دانش‌آموز اول ابتدایی 6 سال تمام است.
وی با بیان اینکه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تشکیل شده است و الان برای مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها شیوه‌نامه ابلاغ شده است که مسؤولیت حسن اجرای آن بر عهده مدیرکل آموزش و پرورش استان است.
ابطحی گفت: ثبت‌نام کلیه کودکان باید در مهدهای کودکی باشد که مجوز آموزش و پرورش را داشته باشند.
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حتما در دوره تابستان یک دوره 100 ساعته برای دانش‌آموزان اول ابتدایی که تجربه پیش از دبستان را نداشته‌اند خواهیم داشت تا بتوانیم شاهد نوآموزان توانا باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار