با رای اعضا تعدادی پرونده پلاک ثبتی باغ اعلام شد

تهران (پانا) -اعضای شورای شهر تهران تعدادی پرونده پلاک ثبتی را تعیین تکلیف کرده و رای باغ دادند.

کد مطلب: ۱۲۸۳۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
با رای اعضا تعدادی پرونده پلاک ثبتی باغ اعلام شد

در شصت و هفتمین جلسه شورا، چند مورد پرونده پلاک ثبتی باغات مورد بررسی اعضا قرار گرفت.جعفر شربیانی در تشریح اولین پرونده اظهار داشت: نخستین پرونده به مساحت 1306 متر واقع در منطقه 1 است و سند آن یک قطعه زمین است و بر اساس سند مادر، منفک شده از یک قطعه زمین مشجر و محصور بوده است و تصاویر هوایی نیز این موضوع را تایید می کند و لذا کمیسیون رای به باغ می دهد.

بر همین اساس نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن به رای گذاشته شد و با 13 رای موافق به تصویب اعضا رسید.

وی در ادامه گفت: دومین پرونده شامل 4 قطعه تفکیکی به مساحت 312 متر و حدنصاب 12 اصله درخت است اما 22 اصله درخت دارد و تصویر هوایی نیز موکد باغ بودن ملک است.

در نهایت نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن به رای گذاشته شد و با 13 رای موافق به تصویب رسید.

شربیانی افزود: پرونده سوم شامل سه قطعه به مساحت 793 متر در منطقه 1 با سند یک قطعه زمین جدا شده از پلاک مادری که یک قطعه باغ بوده و تصاویر هوایی نیز نشان از باغ دارد و کمیسیون آن را باغ میداندکه نظر کمیسیون نیز با اکثریت آرا تصویب شد.

عضو هیات رئیسه شورا ادامه داد: پلاک ثبتی بعدی به مساحت 1363 متر در منطقه 3 است که در سند آن قطعه زمینی با بنای احداثی آمده است و تصاویر هوایی نشان از پوشش درختان است و دارای درختان ارزشمندی هم هست و لذا کمیسیون آن را باغ می داند و نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن، با 15 رای موافق تصویب شد.

وی افزود: پلاک ثبتی دیگر 720 متر در منطقه 1 با حدنصاب 29 اصله است که در سند آن یک قطعه زمین فاقد بنا آمده است.

احمد صادقی درخواست کرد که این پرونده بابت اطلاعات ناقص از دستور خارج شود چراکه این ملک بر اساس قانون زمین شهری باغ دایر است و در ضمائم آمده که این ملک مملو از درخت بوده است و اگر کسر شده تخلف بوده است و لذا به نظر می رسد که باغ بوده است.

مهدی عباسی نیز در توضیحی گفت: پلاک هایی که غیر باغ معرفی می شوند معمولا دو الی سه بار بررسی می شوند. سند این ملک یک قطعه زمین بوده است و عکس های هوایی درختی را نشان نداد و کمیسیون ماده 12 نیز آن را صرفا دایر خطاب کرده است و از همین روی کمیسیون این ملک را غیر باغ می داند.

در نهایت این پلاک از دستور خارج شد.

جعفر شربیانی افزود: پلاک ثبتی به مساحت 451 متر واقع در مطنقه 1 و سند آن یک قطعه باغ است و و تصاویر هوایی انبوه درختان را نشان می دهد و بیشترین درختان آن 11 اصله است.

اقراریان در اعتراض به نحوه بررسی پرونده های باغات گفت: بسیاری از این موارد از لحاظ مفهومی اصلا باغ نیستند. این املاک درواقع خانه های دارای فضای سبز هستند و ما چون در حوزه فضای سبز کار اساسی انجام ندادیم، ملک مردم را بخاطر دو اصله درخت، باغ اعلام می کنیم. این پروسه نیازمند اصلاح است. لذا خواهشمندم تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود. باید برای ساخت و ساز در املاک دارای درخت قوانینی در نظر گرفت.

عباسی در پاسخ اقراریان متذکر شد: باید در نظر بگیریم که علت وجودی قوانین چیست. اینکه فردی تخلف کرده و خلاف قانون عمل کرده اما مورد بازخواست قرار نگرفته است دلیل نمی شود که او را نادیده بگیریم. بله به لحاظ فنی یک ملت 400 متری نمی تواند باغ باشد اما تخلف قانونی کرده است.

در نهایت این ملک نیز به رای گذاشته شده و غیر باغ اعلام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار