امیر حسین اله‌وردی، حافظ کل قرآن کریم:

هدف اصلی حفظ قرآن کریم، عمل به آن است

نیشابور (پانا) - امیر حسین اله وردی، حافظ کل قرآن کریم هدف اصلی حفظ قرآن را عمل به آن عنوان کرد و این عمل را نیازمند درک معنا و مفهوم آیات وحی دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۳۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی حفظ قرآن کریم، عمل به آن است

امیرحسین اله وردی، دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان سمپاد شهرستان نیشابور که به تازگی حائز مدرک فوق لیسانس علوم قرآنی شده، از سوابق قرآنی خود، گفت: من در مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز رتبه اول کشوری را دریافت کرده و سه سال متوالی مربی قرآن کریم بودم.

وی ابتدا در مورد نحوه ورود خود به عرصه حفظ قرآن کریم، عنوان کرد: فراگیری قرآن را از سن 7 سالگی آغاز و پس از یادگیری روخوانی، روانخوانی و تجوید، در سن 9 سالگی شروع به حفظ قرآن کردم که تا پایان سال پنجم ابتدایی، 15 جزء را حفظ و در تابستان همان سال، موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.

اله وردی با اشاره به مشوقان اصلی خود در این راه افزود: به نظر من، مشوق اصلی مسیرهای موفقیت آمیز، همیشه والدین هستند که خانواده نقش بسیار پررنگی در موفقیت فرزندان دارند.

وی همچنین در مورد هدف خود از قدم گذاشتن در این مسیر نورانی تشریح کرد: به نظر من، هیچ یک از رشته های قرآنی مانند حفظ، روی انسان تاثیرگذار نیستند و در واقع کسی که قرآن را حفظ کند، قرآن هم او را حفظ می کند.

این حافظ کل قرآن کریم، در مورد تاثیرات حفظ قرآن در زندگی فردی و اجتماعی خود اظهار کرد: اولین اثر محسوس قرآن کریم در زندگی آرامش است که از ثمرات رسیدن به این آرامش معنوی می توان به داشتن طرز تفکرات دینی، ارزشی و انقلابی اشاره کرد.

وی افزود: انسان باید از سنین پایین تر با ظاهر قرآن مانوس باشد تا زمانی که به سن نوجوانی می رسد، بتواند با دستیابی به مفهوم قرآن و استفاده از عقل و منطق، به سوالات خودش پاسخ داده و راه خویش را پیدا کند.

در پایان اله وردی، خطاب به علاقه‌مندانِ حفظ قرآن کریم، خاطر نشان کرد: هدف اصلی حفظ قرآن، عمل به آن بوده که رسیدن به این امر، نیازمند درک معنا و مفهوم آیات وحی است.

دانش آموز خبرنگار: محمد سیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار