رئیس کمیسیون معماری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

واکنش به انتقال مسئولیت گواهی ایمنی به دفاترخدمات الکترونیک

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت که دفاتر خدمات الکترونیک هنوز توانایی پذیرش مسئولیت صدور گواهی ایمنی ساختمان‌ها را ندارند.

کد مطلب: ۱۲۸۳۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
واکنش به انتقال مسئولیت گواهی ایمنی به دفاترخدمات الکترونیک

مهدی عباسی در گفت و گو با پانا درخصوص این انتقال مسئولیت صدور گواهی ایمنی ساختمان‌ها از آتش نشانی به دفاتر خدمات الکترونیک گفت: «واگذاری یک مأموریت به بخش دیگری اسمش حذف نیست. نکته‌ای که وجود دارد این است که آیا بخشی که می خواهد این مأموریت را انجام دهد توانایی، دانش فنی و صلاحیت این کار را دارد یا خیر، اگر ندارد در چه مدت زمانی می‌خواهد دارای صلاحیت شود و چه زمانی قرار است این مأموریت به آن واگذار شود؟ اینها باید به عنوان مجهول ماجرا حل شود. اگر هر مأموریت طرحی به هر جایی واگذار شود که توانایی، دانش فنی و صلاحیتش را نداشته باشد پیش از اینکه این آمادگی‌ها ایجاد شود کار مناسبی نیست.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دفاتر خدمات الکترونیک توانایی پذیرش این مسئولیت را دارند یا خیر گفت :«‌به نظر من دفاتر هم اکنون این توانایی را ندارند و باید این توانایی در آنها ایجاد شود. اصل این که چنین واگذاری امکان پذیر است یا خیر، یک تصمیم مدیریتی است. هر چیزی که بتواند کمک کند از آن استقبال می کنیم.»

عباسی در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر تهران برای پرداخت هزینه نان نسیه در برخی از مناطق محروم که پیش از این مدیریت شهری تهران آن را برعهده گرفته بود، گفت:‌ «یکی از کارهایی که باید شهرداری برای اقشار آسیب پذیر و کم درآمد انجام دهد این است که به عنوان یک رسالت اجتماعی و بر اساس تکالیف قانونیش، برنامه ریزی های لازم را انجام دهد و بخشی از این اتفاق می تواند در قالب بسته های حمایتی باشد و بخشی در محلات بسیار ضعیف و کم برخوردار که ممکن است حتی برای تامین نیازهای اولیه خود هم دچار مشکل باشند می‌تواند جنبه مداخله مستقیم باشد یا از منابع خودش یا از مشارکت شهروندانی که به عنوان خَیر با آنها در ارتباط است.»

او در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص طرح شورای عالی استان‌ها درخصوص جداسازی انتخابات شوراها و سایر انتخابات نیز گفت:‌ «هزینه‌های برگزاری انتخابات در کشور هزینه‌های هنگفتی است که به راحتی نمی‌شود از آنها چشم‌پوشی کرد. فضای انتخاباتی در کشور هر چه تعددش زیاد است، به همان اندازه در مسیر اجرای پروژه‌ها و مأموریت‌ها اخلال ایجاد می‌کند؛ چون فضای انتخابات حاکم است و انتخابات شورا هم که همزمان با این انتخابات است تحت تاثیر فضای ریاست جمهوری قرار می‌گیرد اما باید تلاش کنیم با ارتقای فرهنگی و ارتقای ظرفیت دموکراسی در کشور انتخابات شورا‌ها که یک انتخابات اجتماعی است تحت تاثیر فضای سیاسی حاکم بر انتخابات ریاست جمهوری قرار نگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار