برگزاری روز مزرعه انتخاب مشارکتی ارقام گندم در نیشابور

نیشابور (پانا) - رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی نیشابور از برگزاری روز مزرعه انتخاب مشارکتی ارقام گندم (pvs) در مزرعه سجادی روستای زرگران بخش مرکزی شهرستان و با حضور تعدادی از کشاورزان و گندمکاران خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری روز مزرعه انتخاب مشارکتی ارقام گندم در نیشابور

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، با همت اداره ترویج و آموزش کشاورزی و ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان و جهادکشاورزی بخش مرکزی، بازدید و آموزش طرح مشارکتی انتخاب ارقام گندم موسوم به pvs) (در 5 قطعه 2 هزار مترمربعی مزرعه سجادی در روستای زرگران برای کشاورزان گندمکار این شهرستان برگزار شد.
داود رودی محقق و رئیس ایستگاه تحقیقات در جمع گندمکاران ضمن معرفی ارقام جدید و پرمحصول گفت: در این طرح بعد از عملیات خاکورزی، شخم، دیسک و سایر مراحل آماده سازی، عملیات کاشت به روش مکانیزه با دستگاه بذر کار ریز دانه کار سه متری با حضور کارشناس مجری انجام شده است و تمامی عملیات داشت نیز برای تمامی قطعات یکسان انجام شده است.
رودی افزود: این طرح در مساحت یک هکتارئبا 5 رقم گندم شامل فرین،طلایی،امین،سیروان و رخشان هرکدام به مساحت2 هزار مترمربع در مزرعه اجرا شده و در اواخر خرداد تا اوایل تیر ماه سال جاری عملیات برداشت جهت بررسی مقایسه ارقام سازگار با منطقه نیشابور انجام خواهد پذیرفت.
وی هدف از ایجاد این گونه مزارع را مقایسه ارقام موجود در شرایط مزرعه کشاورز بر اساس مشاهداتی که طی دوره رشدی در قالب بازدیدهای روز مزرعه توسط کشاورزان انجام می پذیرد عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار