در مراسم تجلیل از معلمان نمونه منطقه ۶ عنوان شد:

فرهنگیان، کارگزاران اصلی تعلیم و تربیت هستند

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۶، فرهنگیان را کارگزاران اصلی تعلیم و تربیت دانست و خانواده و مدرسه را از ارکان اصلی تعلیم و تربیت انسان برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان، کارگزاران اصلی تعلیم و تربیت هستند

مراسم تجلیل از معلمان نمونه، عوامل اجرایی مدارس و پژوهشگران برگزیده منطقه ۶ شهر تهران با حضور احمد علیجانی؛ سرپرست معاونت آموزش متوسطه شهر تهران، حمید ضیاء پور؛ سرپرست مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۶ و محمد رضا احراری؛ فرمانده ناحیه حضرت ولی عصر (عج) و خانواده های برگزیدگان در تالار رفاهی آموزشی منطقه برگزار شد.

حمید ضیاپور؛ سرپرست مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۶ شهر تهران در مراسم تقدیر از معلمان نمونه، همکاران اداری مدارس و پژوهشگران برتر منطقه ضمن گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: «جایگاه معلم از نظر مقام معظم رهبری جایگاه بسیار والایی است.»

ضیاء پور خطاب به خانواده های فرهنگی مراسم گفت: «شما باید به خودتان ببالید که یکی از اعضای خانواده فرهنگی و معلم هستید و در جایگاه تعلیم و تربیت قرار دارید. فرهنگیان، کار گزاران اصلی تعلیم و تربیت هستند. خانواده و مدرسه رکن اصلی تعلیم و تربیت انسان را بر عهده دارند.»

وی با اشاره به ایام شیوع دوران کرونا ادامه داد: «معلمان در آن ایام نشان دادند تدریس تعطیل نیست و فرآیند آموزش ادامه دارد. بنده به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ فرهنگیان، زحمات و تلاش های ارزنده آنان را ارج می نهم و از زحمات آنها تقدیر و تشکر می کنم.»

در این دیدار، محمدرضا احراری؛ فرمانده ناحیه حضرت ولی عصر(عج) در خصوص بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: «معلم بزرگ انقلاب اسلامی؛ امام خمینی، نامش با نام انقلاب تزیین شده است. از زندگی امام (ره) فاصله گرفته‌ایم و باید به سبک زندگی امام توجه داشته باشیم. همه بزرگان انقلاب مثل مقام معظم رهبری، خود را شاگرد مکتب حضرت امام (ره)می‌دانند.»

احراری، ضمن اشاره به ایام رحلت و عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) گفت: «سبک زندگی امام برای ما که داعیه دار تربیت و تعلیم هستیم، باید مورد مطالعه قرار دهیم و بر ما واجب است که سبک زندگی امام را به نسل های بعد منتقل کنیم. در سبک زندگی حضرت امام (ره)، نظم و انضباط کاملا ملموس بود. به نقل از همسر امام، ساعت عبادت، تدریس و سایر اعمالشان آنقدر منظم بود که می توانستیم بر اساس آن ساعت را تنظیم کنیم. نظم و انضباط، یکی از مهمترین مؤلفه های زندگی و سبک زندگی اسلامی حضرت امام (ره) بود. ایشان در رعایت حدود شرعی، دوری از محرمات، انجام واجبات و شرعیات و ارتباط خانوادگی بسیار مقید بودند. رزمندگانی که خدمت ایشان مشرف می شدند از عرفان امام (ره) درس می گرفتند و تلمذ می کردند. افرادی که با امام(ره) معاشرت داشتند بسیار تحت تأثیر ایشان قرار می گرفتند و امام به جوانان می فرمود که تا جوان هستید تجمع، تحجر و شب‌زنده‌داری را قدر بدانید.»

در بخشی از این مراسم احمد علیجانی؛ سرپرست معاونت متوسطه اداره کل شهر تهران ضمن حضور در در مراسم تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش منطقه ۶ شهر تهران و ابلاغ تشکر و تقدیر مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «معلمان همه نمونه هستند و ما به همه همکاران افتخار می کنیم. همانطور که امام کاظم علیه السلام فرمودند: «هر کس کمک به مردم در راستای برطرف نمودن حوائج مردم قدم بردارد در روز قیامت مورد توجه خداوند خواهند بود.»

علیجانی افزود: «معلمانی که برای تربیت فرزندان و نسل آینده گام بر می‌دارند، قطعاً مورد عنایت خداوند و جزء مصادیق این حدیث ارزشمند هستند. بسیار ارزشمند است که خانواده ها به معلمان اعتماد کرده و تربیت فرزندشان را به آنان سپرده اند.»

علیجانی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار فرهنگیان اظهار کرد: «جهاد تبیین ما، نسل آینده نوجوانان و جوانان هستند که در اختیار ما قرار دارند و می بایست در راستای تعلیم و تربیت اسلامی آنها گام برداریم. باید به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و اسناد بالا دستی و سند تحول توجه کنیم.»

گفتنی است در این مراسم از ظرفیت و توانمندی مهارت های دانش آموزان در تلاوت قرآن و تهیه گزارش تصویری و فیلم استفاده شد و در پایان مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار