گفت‌وگوی پانا با معاون اجرایی رئیس‌جمهوری درباره مسائل آموزش و پرورش در تهران:

دولت برای تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام، ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده است

تهران (پانا) - معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت دولت برای تکمیل پروژه‌های‌آموزشی نیمه‌تمام، ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات از منابع مختلف پیش‌بینی کرده‌‌ است که ان‌شاالله در یک بازه زمانی سه ساله تخصیص داده می‌شود و این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۲۸۲۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
دولت برای تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام، ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده است

بسیاری از کارشناسان معتقدند که توسعه پایدار و پیشرفت جوامع امروزی به زیرساخت‌هایی نیاز دارد که بخش گسترده‌ای از آن به مدارس و مراکز آموزشی بازمی‌گر‌‌دد. بر همین اساس یکی از اهداف و برنامه‌های دولت سیزدهم این است که طرح‌های نیمه تمام آموزشی را اولویت‌بندی کند و پروژه‌هایی که برای نظام آموزشی ضرورت دارد را هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برساند.

صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا در خصوص مسائل آموزش و پرورش در استان تهران، گفت: «یکی از نیازهای استان تهران کمبود فضای آموزشی است.»

وی افزود: «تعداد قابل توجهی از مدارس دولت و بعضاً خیرین مدرسه‌ساز، به صورت نیمه تمام باقی مانده است که ما برای تکمیل این پروژه‌ها ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات از منابع مختلف پیش‌بینی کرده‌‌ایم که ان‌شاالله در یک بازه زمانی سه ساله تخصیص داده می‌شود و پرداخت می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.»

چندی پیش، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش نیز در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان تهران، اظهار کرد: هنرستان تربیت بدنی شهرستان اسلامشهر در حال ساخت و نیمه کاره است تا مهرماه سال جاری تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد، برای ایجاد پژوهش سرا پس از جانمایی و شناسایی فضای مناسب در کمترین زمان توسط سازمان نوسازی تجهیز خواهد شد. با توجه به وجود مراکز صنعتی و کارخانجات متعدد در شهرستان اسلامشهر باید از ظرفیت این مراکز در ساخت مدارس و فضاهای مورد نیاز آموزش و پرورش استفاده کرد، طبق ماده ۱۷۲ برای بخشودگی و کاهش مالیات واحدهای تولیدی در امر مدرسه‌سازی اقدامات مناسبی صورت گرفته است که با کسر مالیات واحدها برای مدرسه‌سازی می‌توان گام‌های مناسبی برداشت.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد که ساخت و سازهای فضاهای آموزشی به ویژه در شهرستان‌های استان تهران پاسخگوی نیاز جمعیت دانش آموزی نیست و بخشی از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش برای رفع نقصان‌های موجود مدارس خیرساز هزینه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار