فرماندار بویراحمد:

الگو دادن به نوجوانان یکی از محورهای اساسی سالم‌سازی جامعه است

مهدوی: اگر یک جامعه الگوهای خود را فراموش کند آسیب های اجتماعی در آن جامعه سرایز می‌شود

یاسوج (پانا) - فرماندار بویراحمد در آیین تجلیل از برگزیدگان استانی یازدهمین جشنواره نوجوان سالم عنوان کرد الگو دادن به نوجوانان و جوانان یکی از محورهای اساسی سالم‌سازی جامعه است.

کد مطلب: ۱۲۸۲۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
الگو دادن به نوجوانان یکی از محورهای اساسی سالم‌سازی جامعه است

شهرام مهدوی، در این آیین که در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد با بیان اینکه در بحث الگو دادن به جوانان و نوجوانان پیشگیری نقش موثری دارد گفت: پیروی از الگوها می تواند اراده ها را تنظیم کند و شکل دهد .

فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه این قضیه را به مسئله مناسبتی این روز ها یعنی اشغال خرمشهر و فتح خرمشهر قهرمان پیوند می زنیم اظهار کرد: هم اشغال خرمشهر و هم فتح خرمشهر هر دو این حادثه که یکی تلخ و یکی شرین هست در تاریخ معاصر ما الگو هستند.

مهدوی گفت: الگو دادن به جامعه دانش آموزی ، دانشجویی و جامعه آموزشی بر اساس این گفتمان هایی که یک جایی کار دست ما داد و بخشی از کشور ما را اشغال کرد و یک جایی هم در واقع باعث فتح الفتوح شد بسیار کار مهمی است که می تواند در شکل دهی الگو ها بسیار موثر باشد.

وی افزود: در روزهای جنگ یک تفکری بود که می گفت ما نمی توانیم مقاومت کنیم، ما زمین می دهیم و زمان می گیریم و بعد از آن وارد می شویم و کار انجام می دهیم، آن تفکر باعث شد نه تنها زمین را دادیم زمان را هم به دشمن دادیم .

فرماندار بویراحمد بیان کرد: در همان زمان در فواره های آتش نه در پشت میز بلکه در وسط میدان محرکه کسانی بودند که عمدتا هم جوان و نوجوان بودند و نمونه آن بهنام محمدی، مهرداد عزیزالهی که فریاد می زدند ما می توانیم فقط چندتا اسلحه می خواهیم.

وی گفت: اگر ما در بحث الگودهی به جامعه دانش آموزی و جامعه جوان و نوجوان مان بتوانیم امثال شهید بهنام محمدی، مهرداد عزیزالهی را در متون درسی و آموزشی وارد کنیم در واقع می توانیم به تنظیم اراده های نوجوان هایمان و سالم سازی جوان هایمان کمک کنیم.

فرماندار بویراحمد در پایان تاکید کرد: اگر یک جامعه ای الگو های خود را فراموش کند قطعا به الگوهای بیگانه متوسل می شود و در آنجاست که آسیب های اجتماعی در یک جامعه سرازیر می شود .

خبرنگار دانش آموز: مریم لحاکیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار