مدیرعامل موسسه خیریه مهرگیتی تاکید کرد:

فرهنگ محرومیت را نباید به دانش‌آموزان تزریق کنیم

کرمان(پانا) - مدیرعامل موسسه خیریه مهر گیتی در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان، تاکید کرد فرهنگ را از درون جامعه باید تقویت و فرهنگ محرومیت را نباید به دانش‌آموزان تزریق کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ محرومیت را نباید به دانش‌آموزان تزریق کنیم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، زهرا گیتی نژاد گفت: سال ها پیش در اثر بازدیدی که از یکی از مدارس در یکی از استان های محروم داشتم دیدم دانش آموزان وضعیت مناسبی ندارند و فضای آموزشی بسیار نامناسب است، تلاش کردم حمایت خیران را جلب کنم که توانستیم در خط صفر مرزی استان سیستان و بلوچستان، اولین مدرسه را بسازیم و بعد از آن هم 20 مدرسه ساختیم، در سال 90 مجوز موسسه خیریه مهر گیتی گرفته شد و تا امروز 600 مدرسه در 26 استان کشور ساخته شده یا در حال ساخت است که همه این مدرسه ها را توانسته ایم به اعتماد مردم و خیران بسازیم.

وی با بیان این که افتخار می کنم 42 سال معلمی کرده ام، گفت: موسسه خیریه "مهر گیتی" سازمانی کاملا مردم نهاد است، حدود 5000 دانش آموز را بورسیه کرده ایم، در زمینه تجهیز کتابخانه های مدارس به ویژه کتابخانه های روستایی قدم های موثری برداشته شده، کتابخانه سیار برای عضویت دانش آموزان در کتابخانه ها در تهران راه اندازی کرده ایم و در تلاشیم در سایر استان ها هم راه اندازی شود.

مدیرعامل موسسه خیریه " مهر گیتی" گفت: رایانه های دست دوم را به روز می کنیم و به مناطق محروم می فرستیم، آموزش معلمان را هم در دستور کار قرار داده ایم.

گیتی نژاد تصریح کرد: من هیچ ثروتی از خودم ندارم، تنها ثروت مادی ام فقط ارثیه ای بود که توانستم با آن مدرسه کوچک سه کلاسه ای در خراسان جنوبی بسازم.

وی گفت: در سفر به 26 استان اطلاعات خوبی در زمینه جامعه شناسی، تاریخ و جغرافیا پیدا می کنیم، ضرورت دارد مراقب باشیم که فرهنگ محرومیت را به دانش آموزان در مناطق محروم تزریق نکنیم چرا که تاکید بر این موضوع سبب پایین آمدن اعتماد به نفس دانش آموزان می شود، باید تلاش کنیم تا فرهنگ را از درون جامعه تقویت کنیم.

بر پایه این گزارش، تفاهم نامه احداث 32 مدرسه در قالب 192 کلاس درس در استان کرمان در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان در مرکز آموزشی-رفاهی فرهنگیان (هتل آسمان) با حضور مدیرعامل موسسه خیریه "مهر گیتی"، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، رئیس مجمع خیران مدرسه ساز و...منعقد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار