رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمان خبر داد:

تدریس درس آمادگی دفاعی در 2 هزار و 205 مدرسه استان کرمان

کرمان(پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمان در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که در مرکز آموزشی-رفاهی فرهنگیان (هتل آسمان) شهر کرمان در حال برگزاری است، از تدریس درس آمادگی دفاعی در 2 هزار و 205 مدرسه در سال تحصیلی 1401-1400 استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تدریس درس آمادگی دفاعی در 2 هزار و 205 مدرسه استان کرمان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، عبدالرضا روزخوش گفت: 1340 دبیر درس آمادگی دفاعی به مدت 7898 ساعت به تدریس درس آمادگی دفاعی پرداخته اند.

وی افزود: 56نفر به عنوان نماینده سپاه در شهرستان ها و مناطق درس آمادگی دفاعی را هدایت و راهبری کرده اند و دوره عملی درس آمادگی دفاعی در سه مرحله به صورت مجزا و در هر مرحله در یک اردوی یک روزه برگزار شده، در این اردوها برنامه هایی از قبیل آشنایی با آرمان های شهیدان، اسلحه شناسی، دفاع نظامی و غیرنظامی، پدافند غیرعامل، امداد و نجات اجرا شده است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان اظهار کرد: 48278 نفر دانش آموز پسر و دختر پایه نهم در مرحله اول و دوم اردوهای عملی درس آمادگی دفاعی حضور داشته اند و 39472نفر دانش آموز دختر و پسر پایه دهم نظری و دوازدهم فنی و حرفه ای در مرحله اول و دوم اردوی عملی درس آمادگی دفاعی حضور داشته اند.

روزخوش گفت: 19499نفر دانش آموز پسر هم در پایه دهم نظری و دوازدهم فنی و حرفه ای در مرحله سوم اردوی عملی درس آمادگی دفاعی در اردوگاه های آموزشی بسیج در سراسر استان جهت اجرای میدان تیر حضور داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه تربیتی بسیج دانش آموزی تحت عنوان طرح شهید "بهنام محمدی" از سال 1397 در 156 مدرسه دوره متوسطه اول (78 مدرسه پسرانه و 78 مدرسه دخترانه) با 468 نفر مربی آموزش دیده و 117 مسجد آغاز و 3 نهاد خانه، مدرسه و مسجد را به یکدیگر متصل می کند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان گفت: از جمله برنامه های این طرح می توان به انواع بازی ها و سرگرمی ها، اردوهای یک روزه و چند روزه، احیای نمازخانه مدرسه، احیای کتابخانه مدرسه، تشکیل هیات، دسته شادی، مطالعه درس در مسجد اعتکاف علمی و همایش های علمی و کاربردی خاص خانواده های دانش آموزان عضو طرح و... اشاره کرد، برنامه تربیتی بسیج دانش آموزی به 2 مقطع امیدان و پیشگامان (متوسطه دوم) نیز گسترش یافته و در مجموع در قالب طرح تربیتی بسیج دانش آموزی در سال 1401، تعداد 323 مدرسه استان را شامل می شود.

بر پایه این گزارش، گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان در مرکز آموزشی-رفاهی فرهنگیان (هتل آسمان) در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار