تولید ۱۰۰ هزار تن گندم در شهرستان اردبیل

اردبیل(پانا) - فرماندار اردبیل خبر داد ۳۷ هزار هکتار اراضی در اردبیل به زیر کشت گندم رفته که پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ هزار تن گندم تولید شود.

کد مطلب: ۱۲۸۱۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تولید ۱۰۰ هزار تن گندم در شهرستان اردبیل

سید‌محمد اعتماد اعجازی، فرماندار اردبیل با اعلام این خبرافزود: تمهیدات لازم برای خرید و فروش گندم با نظارت کافی در شهرستان اردبیل انجام می‌شود.

وی با اشاره به برداشت محصول جو و کلزا در اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۵ هزار تن جو و ۴۰۰ تن کلزا در شهرستان اردبیل برداشت شود.

فرماندار اردبیل توسعه اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی شهرستان اردبیل را ضروری دانست و تاکید کرد: باید در مدت زمان مشخص، آبیاری مدرن جایگزین آبیاری سنتی در اردبیل شود و ضروری است برای تحقق این امر جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوطه اهتمام ویژه‌ای در توسعه آبیاری مدرن در شهرستان داشته باشند.

به گفته اعتماد مدیریت آب آشامیدنی و کشاورزی اولویت اساسی است و باید تغییر الگوی کشت و کشت محصولات کم آب بر جهت مدیریت مصرف آب مورد توجه قرار گرفته که امید است اقدامات عملی در این زمینه صورت بگیرد.

وی خواستار استفاده بهینه آب از سوی شهروندان شد و افزود: شهروندان باید در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و از هدررفت آب جلوگیری کنند.

فرماندار اردبیل اظهارکرد: خشکسالی بخش کشاورزی را تهدید می‌کند پس کشاورزان باید ضمن استفاده بهینه از آب در اراضی نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا در صورت احتمال خشکسالی بخشی از خسارت‌ها از طریق صندوق بیمه کشاورزان جبران شود.

اعتماد در خصوص کیفیت آب آشامیدنی اردبیل گفت: کیفیت آب اردبیل به صورت شبانه روزی کنترل می‌شود و هم اکنون آب مورد استفاده شهروندان بهداشتی و سالم است.

وی بیان کرد: کیفیت آب اردبیل با استفاده از سیستم‌های خودکار و پیشرفته ۲۴ساعته کنترل می‌شود و شبکه آب این شهر دارای یکی از تصفیه‌خانه‌های پیشرفته کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار