شناسایی و برخورد جدی با فساد اداری در دستگاههای اجرایی
اردبیل (پانا) - بازرس ارشد سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای کشورگفت عوامل بروز فساد در ادارات شناسایی و با متخلفان در این حوزه قاطعانه برخورد میشود.
ابولفضل کمالی فر، بازرس ارشد سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای کشور در جلسه شورای اداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای اردبیل اظهار کرد: در راستای حفظ سلامت اداری و حذف گلوگاههای فساد در نظام اداری همه کارکنان دولت باید از آموزشهای لازم برخوردار و به قوانین خدمات کشوری اشرافیت کامل داشته باشند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل بروز فساد در نظام اداری جهل به قوانین است با اشاره به سیاست بسیار مهم دولت سیزدهم در خصوص الکترونیکی شدن خدمات دولت با هدف شفاف سازی امورات گفت: به همین منظور سامانههای پیشخوان دولت طراحی، ۱۵ خدمات منتهی به کسب و کار در این سامانهها بارگذاری شده و اکثر خدمات در حوزه صدور مجوزها، موافقت اصولی، صدور کارت هوشمند و امورات مربوط به حریم راه بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
بازرس ارشد سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای کشور حذف امضاهای طلایی و تعارضات را از مزایای مهم الکترونیکی شدن خدمات دولتی عنوان کرد و افزود: گلوگاههای درآمد و هزینه که از اولویتهای مهم سازمان در حوزه راهداری است طراحی شده و با به روزرسانی این گلوگاهها با هرگونه فساد و تخلف در این حوزه مبارزه خواهیم کرد.
کمالی فر هدف مشترک همه سازمانها و کارکنان را جلب رضایت خدا و مردم دانست وگفت: اصلاح و کوتاه کردن فرآیند خدمت رسانی به مردم از اولویتهای مهم سازمان راهداری است که انتظار داریم در این حوزه با فعال کردن میز خدمت در ادارات فرآیند انجام همه امور در اختیار ارباب رجوع قرار گرفته و در جهت تکریم آنها نظرسنجی از مردم انجام شود.
وی با بیان اینکه رشوه خواری، ایجاد تبعیض در انجام امورات ارباب رجوع و اجرای پروژههای راهداری، گرفتن پاداش و قایل شدن تخفیف در اجرای پروژهها تخلف اداری است، خاطر نشان کرد: افراد متخلف در این حوزه باید به جد شناسایی و به هیئت بازرسی معرفی شوند.
بازرس ارشد سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای کشور با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و هجمههای دشمنان بر علیه کشور و ملت ما بر افزایش دقت در انجام معاملات تاکید کرد و گفت: نیاز است همه مدیران استانی و شهرستانی در این رابطه با دقت نظر و تسلط کامل ورود کنند.
کمالی فر ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در برقراری سلامت اداری در همه حوزههای اداره کل راهداری استان اردبیل، اجرای خدمات هوشمند، پاسخگویی سریع به مشکلات ارباب رجوع و همچنین حل مشکلات آنها در داخل استان، افزود: هوشمندسازی کنترل بار با هدف تشخیص مراکز بار در دستور کار است تا سلامت بار و راننده از مبدا تا مقصد رصد شود.
بازرس ارشد سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای کشور، اجرای پروژههای عمرانی و ایمن سازی نظارت حساس و دقیق ناظران را در مراحل اجرای پروژه، انجام تستهای تخریبی و آزمایشات لازم را خواستار شد و گفت:امیدوارم با پیگیری مدیران و مسئولان استانی مبادله موافقت نامه و جذب اعتبارات به ابتدای سال موکول شود.
کمالی فر رعایت عدالت در پرداختها را از مطالبات مهم ریاست سازمان برشمرد و تصریح کرد: در این راستا سامانه توزیع اعتبارات در حال برنامه ریزی است و با اتصال سامانه ذی حسابان به مرکز، توزیع اعتبارات از این طریق رصد خواهد شد.
وی پاسخگویی سریع به شکایات مردمی و عدم معطلی آنها را از وظایف مهم نمایندگان امور حقوقی در راهداری عنوان کرد و گفت: در جهت حذف گلوگاههای زمان بر که مانع از تحقق درآمدهای دولت میشود ارزیابی دورهای مدیران در دستور کار سازمان بازرسی است.
بازرس ارشد سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای کشور ضمن قدردانی از تحولات و اقدامات ارزشمند انجام شده در حوزه تجهیز و تعمیر ماشین آلات راهداری در استان اردبیل این استان را جزوه استانهای پیشرو در زمینه حفظ سلامت اداری و رسیدگی به شکایات مردمی در داخل استان معرفی کرد و گفت: امیدواریم با تعامل نمایندگان حقوقی با دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیراصولی و متجاوزان حریم راه در اسرع وقت برخورد شود.
در ادامه صادقی، بازرس سازمان نیز هدف از سفرهای استانی را آسیب شناسی مشکلات موجود در استانها، آشنایی بیشتر با مفاد ماده ۹۱ و ۹۲ قانون خدمات کشوری عنوان کرد و گفت: نگاه سازمان در این راستا دستگیرانه و با هدف شناسایی و جلوگیری از بروز فساد در دستگاههای اداری است.
کلیم اله وثوقی ،مدیر کل راهداری و حمل ونقل جادهای اردبیل نیز ضمن ارائه گزارشی ار عملکرد این اداره کل از انجام نظارتهای میدانی در همه پروژهای این اداره کل خبر داد و گفت: با همکاری و تلاش همکاران و مسئول بازرسی اولین استان در بارگذاری اطلاعات حریم در سامانه شمیم هستیم طوری که از مجموع ۲۲ هزار هکتار ازاضی ۱۷ هزار آن در سامانه شمیم ثبت و در مرحله صدور سند است.
وی از کسب رتبه برتر استان اردبیل در فرآیند صدور مجوزها های خدماتی رفاهی از ۴۵ روز به ۱۷ روز در استان اردبیل خبر داد و گفت: جهت حفظ سلامت و صحت و دقت در امورات تقویت و ایجاد انگیزش در نیروهای انسانی در دستور کار است.
در پایان با حکم معاون وزیر از زحمات حجت الاسلام سرداری، مسئول سابق بازرسی اداره کل راهداری استان قدردانی و محسن کلانتری بعنوان مسئول بازرسی این اداره کل منصوب شد.
در این سفر بازرس ارشد سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای در سفر به شهرستان مشگین شهر از پروژههای راهداری این شهرستان و ماشین الات اداره کل راهداری بازدید و از زحمات راهداران در انجام دقیق امورات قدردانی کرد.
ارسال دیدگاه