ثبت بیش از ۴ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اردبیل از ثبت ۴ میلیون و ۱۶۱ هزار تردد تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ثبت بیش از ۴ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان اردبیل

به‌گزارش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل، امید نسیمی، رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جریان بازدید از سامانه‌های هوشمند محور اردبیل-پارس‌آباد گفت: این میزان تخلف در ۷ ماه گذشته به ثبت رسیده و ۵ درصد کل تردد استان را شامل می‌شود.

وی افزود: محور‌های اردبیل-پارس آباد محدوده بران-قره آغاج با ۱۵۴ هزار تردد مشگین‌شهر-کنگرلو ۱۲۶ هزار و گرمی- بیله سوار با ۱۱۸ هزار دارای بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز هستند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه سرعت متوسط استان در مدت یاد شده ۷۱ کیلومتر بر ساعت است، از رانندگان و مترددین راه‌ها خواست با رعایت کامل قوانین راهور، پرهیز از هر گونه سبقت و سرعت غیرمجاز و تخلفات حادثه ساز سفری ایمن داشته باشند.

نسیمی، هوشمندسازی جاده‌های استان را از جمله برنامه‌های مهم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دانست و بیان کرد: بر اساس آمار‌های سامانه‌های هوشمند، ۱۰ میلیون و ۴۷۴ هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی نیز در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل ثبت شده است.

وی ادامه داد: محور‌های اردبیل-آستارا - اردبیل- نیر و اردبیل-مغان محدوده سه راهی صحرا بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی ۷ ماه گذشته را داشته اند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد: در مدت یاد شده بیش از ۲۸۷ هزار تخلف توسط سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات و توزین حین حرکت ثبت و جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور ارسال شده است.

نسیمی، فعالیت ۱۵۵ سامانه هوشمند جاده‌ای را در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل یادآور شد و شناسایی ناوگان باری با تناژ اضافی غیرمجاز، برداشت پلاک و سرعت خودرو‌های عبوری را از قابلیت‌های مهم سامانه توزین حین حرکت عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار