همکاری حوزه علمیه و کمیته امداد برای حمایت از روستاییان

تهران (پانا) - مدیر حوزه‌های علمیه ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و کمیته امداد، گام‌های بیشتری در راستای پیگیری و رفع مسائل فرهنگی، معیشتی و حمایتی روستاییان برداشته شود.

کد مطلب: ۱۲۸۰۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
همکاری حوزه علمیه و کمیته امداد برای حمایت از روستاییان

حجت‌الاسلام علیرضا اعرافی، روز شنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح ۳۱۳ (طرح پیگیری و رفع مسائل فرهنگی، معیشتی و حمایتی روستاییان)، گفت: امیداوریم بتوانیم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و کمیته امداد، گام‌های بیشتری در راستای طرح ۳۱۳ برداریم.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم در فروردین ۱۳۰۱ و پس مهاجرت آقای حائری از عراق به ایران پایه‌ریز یکی از مراکز مهم علمی کشور شدند، افزود: امروز حوزه‌های علمیه متناسب با دنیای جدید شکل گرفته اند و با هوشمندی و آگاهی در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: حوزه جای علم و دانش بوده است و هیچ گاه حرکت و اقدام حوزه بدون علم و دانش نبوده است. همچنین حوزه‌ها مهد تفکر دینی است و در فراز و فرودهای گوناگون هیچ گاه حوزه از علوم معرفتی، دین و…، تهی نشده و دانش بنیانی حوزه یک حقیقت پایدار بوده است.

وی افزود: عقلانیت، فکر، اندیشه وریزی، رشد و تعالی سومین ویژگی حوزه است که از اصول اصلی حوزه بوده و باید این موضوع را همیشه پاس بداریم.
اعرافی با اشاره به اینکه مردمی بودن از دیگر ویژگی‌های حوزه است، ادامه داد: اگر روحانی خود را خادم مردم نداند روحانی نیست و باید همیشه همراه مردم باشد و هر آنچه داریم از مردم است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه مردمی بودن ذات روحانیت است، گفت: اگر کسی از این ویژگی‌ها خارج شود از مدار مردم بودن خارج شده است.‌

وی افزود: شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده‌ایم که اخیراً نیز دو شهید از سوی دشمنان انقلاب به شهادت رسیدند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: دشمنان انقلاب و اسلام باید بدانند با هجمه‌های سنگینی که علیه روحانیون در داخل و خارج از کشور به راه افتاده است هیچگاه عقب نخواهند نشست و با شهادت مسیر تبلیغ و دفاع از دین را ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه اجتماعی بودن یکی دیگر از نکات بارز حوزه‌های علمیه و روحانیت است اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دوران تبعید خدماتی به مردم ارائه داده اند، این همان مصداق خدمات اجتماعی طلاب و روحانیون است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در دوران فعالیت خود توانسته نقش‌های مثبت و مهمی را ارزیابی کند گفت: نگاه اسلام به توانمندسازی و امدادگری بسیار مطلوب بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار