تسهیل قرنطینه‌های کرونا در چین بهای نفت را افزایش داد

تهران (پانا) - نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر برنامه اتحادیه اروپا برای ممنوعیت نفت روسیه و تسهیل قرنطینه‌های کرونا در چین که نگرانی‌های اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار داد، در قیمت بالاتری بسته شد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تسهیل قرنطینه‌های کرونا در چین بهای نفت را افزایش داد

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئیه ۵۱ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و در ۱۱۲ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئن در آخرین روز معاملاتش، با یک دلار و دو سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، در ۱۱۳ دلار ۲۳ سنت در هر بشکه بسته شد.

وست تگزاس اینترمدیت برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت. نفت برنت پس از کاهش حدود یک درصدی در دو هفته قبل، هفته گذشته حدود یک درصد افزایش داشت.

بهای وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ژوئیه، با حدود ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۱۰ دلارو ۲۸ سنت در هر بشکه بسته شد.

به گفته کِرِگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، با توجه با بازگشایی چین و ادامه تلاش‌ها برای تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا، ریسکها در جهت صعود قیمت‌ها مانده‌اند.

در چین، شانگهای با وجود گزارش نخستین مورد ابتلا به کووید پس از پنج روز در خارج از منطقه قرنطینه، تغییری در پایان برنامه ریزی شده قرنطینه سراسری این شهر در اول ژوئن اعلام نکرد. بازار انرژی انتظار دارد لغو قرنطینه در شانگهای، تقاضا برای انرژی را تقویت کند.

اتحادیه اروپا امیدوار است به توافقی برای تصویب ممنوعیت واردات نفت روسیه دست پیدا کند که شامل امتیازاتی برای وابسته‌ترین اعضای این بلوک به نفت روسیه خواهد بود.

شرکت مشاوره BCA در یادداشتی نوشت: احتمال این که تحریم اتحادیه اروپا زودتر از انتظار اعلام شود در پی موفقیت آلمان در نصف کردن واردات نفت از روسیه در مدت بسیار کوتاه، بالا رفته است.

شرکت‌های بزرگ آلمانی در حال طراحی برنامه‌ای برای استفاده از یک سیستم فروش برای کمک به سهمیه بندی عرضه موجود در صورت قطع شدن عرضه گاز روسیه هستند. با این حال برخی نگرانند این وضعیت به شرکتهای کوچکتر آسیب بزند.

در آمریکا، آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته برای نهمین هفته متوالی به شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی اضافه کردند. شمار دکلها که معیاری برای ارزیابی رشد تولید آتی است، در هفته منتهی به ۲۰ مه، با ۱۴ حلقه افزایش، به ۷۲۸ حلقه رسید که بالاترین میزان از مارس سال ۲۰۲۰ بود. شمار دکلها ۲۷۳ حلقه معادل ۶۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد کرده است.

تقاضا برای سوخت در آمریکا با وجود افزایش قیمت بنزین، همچنان تغییری نداشته است. طبق اعلام انجمن خودروی آمریکا، میانگین قیمت ملی بنزین روز جمعه به رکورد چهار دلار و ۵۹ سنت در هر گالن صعود کرد.

بر اساس گزارش رویترز، واردات نفت هند در آوریل با افزایش خرید نفت از هند، به بالاترین میزان در سه سال و نیم گذشته رسید. در نروژ، تولید نفت در آوریل ۱۰.۶ درصد کمتر از پیش بینی رسمی بود اما تولید گاز مطابق با انتظارات بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار