معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مازندران:

ایجاد تغییرات سازنده از اهداف برگزاری جشنواره نوجوان سالم است

ساری (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در اختتامیه یازدهمین جشنواره نوجوان سالم هدف از برگزاری جشنواره نوجوان سالم را بسترسازی مناسب جهت ایجاد تغییر دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۰۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد تغییرات سازنده از اهداف برگزاری جشنواره نوجوان سالم است

محمد شعبانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره نوجوان سالم که با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی در اردوگاه دانش‌آموزی بادله برگزار شد، خاطر نشان کرد: جشنواره نوجوان سالم، با هدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر، هرساله در کلیه مدارس کشور و در تمام دوره‌های تحصیلی برگزار می‌شود در واقع مبنای برگزاری این جشنواره بسترسازی مناسب جهت ایجاد تغییر است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه جشنواره نوجوان سالم به منظور مشارکت و بستری‌سازی حضور بچه‌ها برای سالم کردن محیط زندگی است، افزود: در محیط سالم نوجوان سالم تربیت می‌شود اینکه دانش‌آموزی محیط اطراف خود را با دقت هر چه تمام‌تر از زاویه آسیب اجتماعی رصد کند و به ارائه راهکار برسد تاثیر بسزایی در بهبود مسائل و مشکلات اجتماعی کشور دارد.

شعبانی با اشاره به یکی از سیاست‌های مهم آموزش و پرورش طی چند سال اخیر بیان کرد: میدان دادن به دانش‌آموزان و واگذاری نقش‌های اجتماعی به آنان حرف اصلی آموزش و پرورش است هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش نمی‌تواند با واگذاری نقش‌های اجتماعی و مسئولیت دادن به دانش‌آموزان که آینده‌ساز کشور هستند در فرهنگ و تربیت یک نسل مسئولیت پذیر نقش داشته باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: دانش‌آموزی که در جشنواره نوجوان سالم شرکت کرد به دنبال ایجاد تغییر و تحول برای بهبود شرایط محیطی است و ما به عنوان مسئول اجرایی وظیفه داریم ضمن اینکه پذیرای ایده‌های آنان که در قالب تولید آثار فرهنگی نمود پیدا کرده باشیم بلکه باید برروی این ایده‌ها سرمایه گذاری کنیم.

محمد شعبانی نخستین مانع برای تغییر را جهل و عدم آگاهی دانست و اظهار کرد: ما در این زمینه وظیفه داریم به صورت مداوم بر اطلاعات و دانشمان بیافزاییم همچنین همواره باید در کارهایمان از عادت کردن به شرایط و منفعت‌طلبی که موجب از بین رفتن خلاقیت می‌شود فاصله بگیریم.

شایان ذکر است جشنواره نوجوان سالم، با هدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر، هرساله در کلیه مدارس کشور و در تمام دوره‌های تحصیلی برگزار می‌شود. در این جشنواره، که در سه بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه محور برگزار شد دانش‌آموزان، والدین و همکاران فرهنگی آثار خود را در جشنواره ارائه کردند.

خبرنگار: پریا کشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار