رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خبرداد:

شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان سمنان برگزار شد

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با اشاره به برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان سمنان، گفت: تربیت اجتماعی، مهم ترین رسالت سازمان ذکر شده که در این مسیر، شورای برنامه‌ریزی، مهم ترین رکن و هسته اصلی تصمیم‌گیر سازمان دانش‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۲۷۹۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان سمنان برگزار شد

اسحاق اکبری، در این جلسه با حضور سیدهادی دلبری معاون هماهنگی و برنامه ریزی سازمان دانش آموزی کشور و مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان محمد شاه حسینی در محل آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، با بیان اینکه سازمان دانش آموزی، بهترین مکان برای تربیت دانش آموزی خلاق، کارآفرین، پرسش گر و فعال است و مجلس دانش آموزی نیز نقادی عالمانه و آداب گفت و گو را به آنها آموزش می دهد، خاطرنشان کرد: توانمندسازی دانش آموزان جهت پذیرش مسئولیت های اجتماعی، رسالت اصلی سازمان دانش آموزی است.

وی، عصاره و چکیده فعالیت های سازمان دانش آموزی را تقویت شهروند خوب در چهارچوب قوانین و مقررات عنوان کرد و افزود: دانش آموز، حقوق شهروندی خودش را می شناسد و مطالبه می کند و معقول و منطقی وظایف و تکالیف را در چهارچوب قوانین و مقررات انجام می دهد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان در ادامه هدف سازمان دانش آموزی را تربیت دانش آموزان در همه ساحت‌های تربیتی از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برشمرد و عنوان کرد: پیشتازان در این تشکیلات، همه مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را تجربه کرده و نیروهایی کارآمد برای جامعه و از نظر اخلاقی برجسته و در یک کلمه انسان بار می آیند.

اکبری با بیان اینکه نگاه تربیتی یک کار غیرملموس است و خروجی اش انسان می سازد، نگاه تربیتی را آینده ساز خواند و گفت: برخلاف سایر معاونت ها که خروجی های آنها به عنوان مثال پزشک و مهندس و غیره است، اما معاونت پرورشی و فرهنگی خروجی اش انسان است و از نگاه فرهنگی می توانیم بگوییم که ما انسان ساختیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان با منش هایی که دارد مانند رعایت ادب و احترام، دوستی با طبیعت، میهن دوستی و ... ، دانش آموزان را در همه زمینه ها برای آینده آماده می کند، اظهار کرد: دانش‌آموزان ما از ابتدای انقلاب اسلامی در هر دهه‌ای با توجه به تحولات ملی و اجتماعی حضور و هویت خود را به اثبات رسانده‌اند که مهمترین آن حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی و دفاع از میهن عزیزمان ایران بوده است که با شهادت خود مشق ایثار، فداکاری، وطن پرستی، دیانت و معنویت را برای دانش‌آموزان بعد از خود به یادگار گذاشتند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان در پایان به بیان مشکلات و مسائل سازمان دانش آموزی استان سمنان، توفیقات و دستاوردهای سازمان دانش آموزی و برنامه های پیش روی سازمان دانش آموزی به ویژه در بحث اقتصادی پرداخته و مطالبی را عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار