مدیر دبستان حضرت زهرا(س) رودهن:
اردوهای آموزشی وتفریحی، ابزاری قدرتمند برای آموزش در مدرسه
رودهن (پانا) - مدیر دبستان حضرت زهرا(س) رودهن، اردوهای گردشی و آموزشی در مدارس ابتدایی را ابزاری قدرتمند و کارا، در نهادینهکردن بسیاری از آموزشها به دانشآموزان این مقطع معرفی کرد که با توجه به امکانات مدارس باید حداکثر استفاده از این ابزار صورت گیرد.
![اردوهای آموزشی وتفریحی، ابزاری قدرتمند برای آموزش در مدرسه](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTM4N2U567bY/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHdzHote0rRGksAIKXaKdntA,,/MTM4N2U567bY.jpg)
اردوی دانشآموزان دبستان حضرت زهرا(س) رودهن در مزرعه خورشید واقع در شهر دماوند که یک مکان آموزشی و تفریحی در این شهر بخصوص برای دانشآموزان است، برگزار شد.
معصومه آشیاعیان مدیر این دبستان در اینباره گفت: آموزش دانشآموزان در مقطع ابتدایی هرچه واقعیتر، ملموستر و عینی تر باشد، مسلما بار آموزشی آن بیشتر و بالطبع تاثیر آن هم افزایش مییابد و یادگیری عمقی و نهادینهتری برای دانشآموزان اتفاق میافتد؛ بنابراین مدارس بخصوص در این مقطع باید برنامهای مثل اردوهای مختلف آموزشی و تفریحی را در برنامه آموزشی و تربیتی خود بگنجانند و بیش از بیش بر انجام آن اهتمام ورزند.
وی افزود: امسال با توجه به تعطیلی طولانی مدتی که مدارس به جهت ویروس کرونا داشتند و خوشبختانه آن را پشت سر گذاشتیم، اردوها برای دانشآموزان با هیجان و لطف بیشتری برگزار شدند طوری که ما در مدرسه حضرت زهرا(س) هر زمان که اعلام برگزاری اردو به دانشآموزان کردیم با استقبال بینظیری از طرف آنها روبه رو شدیم و همه آنها، با شور و نشاط در این اردوها مثل همین اردوی مزرعه خورشید شرکت کردند و روزهایی شاد و خاطرهانگیز برایشان رقم خورد.
سکینه آقایاری، معاون پرورشی دبستان حضرت زهرا(س) که خود در این اردو دانشآموزان را همراهی میکرد، نیز بیان کرد: مزرعه خورشید یک مکان آموزشی خوب بخصوص برای آشنایی دانشآموزان با طبیعت و حیوانات اهلی است، وقتی اینگونه ظرفیت آموزشی و تفریحی هدفمند و با کیفیت در شهرستان ایجاد شده است، مدارس هم باید عزم خود را جزم کنند و از ظرفیتهای اردوی شهرستان که به راحتی در دسترس است برای دانشآموزان استفاده کنند.
این معاون پرورشی که خود نیز سرگروه کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی در آموزش و پرورش رودهن نیز است، در تکمیل گفتههایش تصریح کرد: برنامههای آموزشی و تربیتی مدرسه باید روند کیفی و بهینه به خود بگیرد و متنوع و با ایدهها و اندیشههای جدید به مراحل اجرایی دربیاید، به عنوان مثال در مزرعه خورشید، دانشآموز ضمن آشنایی با حیوانات اهلی و طبیعت، دوستی با حیوانات و روش زندگی و زیست آنها و فوایدی که برای انسانها دارند هم آشنا میشود که قطعا این آموزش و با این شرایط بسیار موثرتر از آموزش سر کلاس و در حالت یکنواختی خواهد بود. دانشآموز در حین اردو، همکاری، صمیمیت و شادبودن را به معنای واقعی حس میکند و آموزش میبیند، همراه و همدل بودن مربیان هم در اردوها حس خوشایندی را برای دانشآموز به ارمغان میآورد که جای توجه ویژه از طرف مربیان مدارس، دارد.
خبرنگار: زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه