کارگروه تخصصی محرومیت‌زدایی در عرصه فضاهای آموزشی برگزار شد

تهران (پانا) - کارگروه تخصصی محرومیت‌زدایی در گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس استان‌های کشور، با حضور جمعی از جهادگران مدرسه‌ساز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
کارگروه تخصصی محرومیت‌زدایی در عرصه فضاهای آموزشی برگزار شد

گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس استان‌های سراسر کشور در روز نخست با برگزاری پنل‌ها و کارگروه‌های تخصصی ادامه یافت. در بخش نخست با حضور سعید زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی، حمیدرضا خان‌محمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، سعید قاسمی فرمانده قرارگاه جهادی «شهید حاج احمد متوسلیان» و جمعی از اعضای گروه‌های جهادی فعال در عرصه مدرسه‌سازی، کارگروه تخصصی محرومیت زدایی تشکیل شد.

زهرایی با اشاره به طرح پیشنهادی بسیج سازندگی در خصوص مردم پایه کردن شعارهای دولت سیزدهم در موضوعات مختلف ابراز داشت: این موضوع از پیش نیز توسط سازمان بسیج سازندگی اجرا می شد و سازمان نوسازی مدارس کشور از دستگاه‌هایی است که به این رویکرد اهتمام داشته است و مشارکت های مردمی در مدرسه سازی نمونه درخشان آن است.

وی با اشاره به اجرای طرح «آجر به آجر» گفت:مهمترین بخش این برنامه ایجاد یک گفتمان عمومی در مدرسه‌سازی است که بخش زیادی از جامعه خود را در این بخش سهیم می دانند و نسبت به آن حساسیت دارند.

زهرایی به سابقه همکاری مشترک با نوسازی مدارس و گروه‌های جهادی نیز اشاره کرد و گفت: نتیجه آنچه تاکنون انجام شده پیشبرد کارها در کمترین زمان و با حداقل امکانات و هزینه‌ها بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور همچنین با اشاره دو مصوبه در لایحه بودجه در خصوص معافیت پروژه های بسیج سازندگی از پرداخت کلیه عوارض و مالیات و احتساب هزینه معافیت قابل قبول شرکت‌ها و موسسات همکاردر این زمینه خبر داد.

زهرایی با تاکید بر فعالیت بیشتر کارگروه‌های استانی در بحث گروه‌های جهادی وخیرین ابراز امیدواری کرد در حوزه نرم افزاری و بحث آموزش و تربیت دانش آموزان نیز بتوانیم کار را پیش ببریم.

حمیدرضا خان محمدی در سخنانی با بیان اینکه عدالت آموزشی مقدمه عدالت اجتماعی است، اظهار داشت بحث نخست ما تامین شرایط و امکانات اولیه برای دسترسی رایگان به آموزش دانش‌آموزان است و با ظرفیتی که وجود دارد امیدواریم برنامه‌ریزی و نقشه عملیاتی در جهت ایجاد فضای آموزشی مورد نیاز مناطق محروم فراهم شود.

وی همچنین تاکید کرد: در مرتبه بعدی عدالت تربیتی ناظر به کیفیت مطلوب در آموزش و فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی است و در مرتبه بالاتر عدالت تربیتی ناظر به اصل اعتدال و توازن در جریان تربیت است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای تسهیل و هماهنگی کارها یک سامانه مشترک برای فعالیت جهادی در عرصه مدرسه سازی و تعلیم و تربیت راه اندازی می شود.

در این کارگروه که تعدادی از جهادگران مدرسه ساز نیز حضور داشتند، موضوع فعالیت قرارگاه جهادگران مدرسه ساز، هماهنگی گروه‌های جهادی با بسیج سازندگی و نوسازی مدارس استان‌ها در جهت محرومیت زدایی و تسریع و تسهیل فعالیت ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار