معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

توسعه متوازن رشته‌های آموزشی به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد

هرمزگان (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در هرمزگان تاکید کرد توسعه متوازن رشته‌های آموزشی به طور ویژه باید در دستور کار قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
توسعه متوازن رشته‌های آموزشی به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد

محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک معاونین پرورشی و فرهنگی و معاونین آموزش متوسطه استان ها ضمن تشکر از مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بابت میزبانی از این گردهمایی و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز گفت: موضوع مهمی که در یکی از دیدارهای فرهنگیان با مقام معظم رهبری مطرح شد، تمدن نوین اسلامی بود که تاکید ایشان بر ایجاد زیرساخت های لازم و تربیت نیروی انسانی جهت تحقق این مهم بود. بنابرین ۱۲ سال فرایند آموزشی بهترین بستر برای کشف و شناسایی و تربیت نیروی انسانی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مشاوره و راهنمایی دانش آموزان جهت هدایت به مشاغل مختلف مبتنی بر نیاز و آمایش کشور را از ماموریت های مهم حوزه آموزشی و پرورشی دانست و گفت: نادیده گرفتن نیاز کشور و عدم تربیت نیروی انسانی، نتیجه ای جز خسران به همراه ندارد، چرا که ما هم به علم نیاز داریم و هم به پنجه کارآمد که طبیعتا هویت یابی و شناسایی استعدادها از دوره ابتدایی تا دوره متوسطه دوم نیازمند یک طراحی و برنامه ریزی ویژه است.

کاظمی، تحقق برنامه ریزی های لازم جهت فرآیندی کردن هدایت تحصیلی را منوط بر همکاری مشترک حوزه های آموزش و پرورش دانست و گفت: در طول سال های گذشته برنامه ریزی ها به سمتی بوده که این هماهنگی چندان صورت نگرفته و اگر با یک نگاه تمدنی بخواهیم به قله های پیشرفت برسیم، باید بدانیم که یکی از عوامل توسعه هر کشور توجه به علوم پایه است که برنامه ریزی های گذشته نشان می دهد در تربیت نیروی انسانی خوب عمل نشده و نیازمند برنامه ریزی ویژه هستیم. چرا که آمارهای مربوط به چند سال گذشته نشان می دهد توسعه متوازن در تربیت نیروی انسانی با توجه به رشته های تحصیلی موجود وجود نداشته و هم اکنون نیز فرصت را از دست داده ایم و باید به صورت ویژه رویکرد توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، کاردانش و در نظری رشته ریاضی و فیزیک در دستور کار استان ها قرار بگیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان ابراز امیدواری کرد با هماهنگی معاونین آموزشی، پرورشی و فرهنگی و همچنین ارگان های دیگر استان مانند استانداری شاهد توسعه متوازن تربیت نیروی انسانی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار