عباس نجار:

فرایند کامل رتبه‌بندی معلمان در قالب سامانه‌ای اینترنتی است

شیراز (پانا) - رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت تمام فرایند رتبه‌بندی معلمان در قالب سامانه‌ای اینترنتی است.

کد مطلب: ۱۲۷۹۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
فرایند کامل رتبه‌بندی معلمان در قالب سامانه‌ای اینترنتی است

عباس نجار در نشست روسای اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در شیراز گفت: با تمام توان پیگیر حق و حقوق معلمان هستیم و در مسیر رتبه‌بندی، نسخه‌های متعدد نوشته شد که درآخر تایید شد.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اولین بار در جمهوری اسلامی آئین نامه‌ای تحویل داده شد که نظر اکثر افراد ذی نفع گرفته و مشمولیت عام دارد.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به عملیاتی شدن سند تحول بنیادین گفت: برای اولین بار در آئین نامه‌ای برای اجرایی شدن سندتحول بنیادین در هر بخش عملیاتی شدن راهکار را ارجاع می دادیم.

نجار گفت: مسئولان ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش برای بهتر و تسریع در اجرایی شدن رتبه‌بندی موثر هستند.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای‌ متفاوتی دارد و طبیعتا با آزمون در این مقطع نمی‌توان آن را سنجید و به همین خاطر ما مخالف آزمون هستیم.

نجار با اشاره به دایره شمول این طرح گفت: افرادی که صرفا رسالت خطیر تعلیم و تریت دانش‌آموز را در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی بر عهده دارند مانند آموزگار، دبیر، هنر‌آموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی، مدیر و معاون واحد آموزشی و تربیتی و همچنین ۳ تبصره برای نیروهای اداری دیده شده است.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: روند رتبه‌بندی در دو مرحله استقرار و ارتقاء است.

نجار گفت: تشخیص رتبه پنجگانه توسط هیئت‌های ممیزه بوده که در منطقه، استان و ستاد بر اساس هر جایگاه است.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام فرایند رتبه‌بندی در قالب سامانه‌ای اینترنتی است.

نجار گفت: شایستگی‌های چهارگانه شناسایی به ترتیب شامل شایستگی‌های عمومی، شایستگی‌های تخصصی، شایستگی‌های حرفه‌ای و سابقه تجربی است.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: در بخش شایستگی آخرین مدرک تحصیلی در نظر گرفته می‌شود.

گردهمایی روسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در شیراز در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار