در جشن سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در منطقه ۱۳:

از مهمترین اهداف سازمان دانش آموزی، تربیت اجتماعی دانش آموزان است

تهران (پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳، یکی از مهمترین رسالت‌ های سازمان دانش‌آموزی را که در بخش‌های مختلف آن "از جمله مجلس دانش‌آموزی، خبرگزاری پانا و تشکل پیشتازان" هر کدام به نحوی دنبال می‌شود تربیت اجتماعی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۹۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
از مهمترین اهداف سازمان دانش آموزی، تربیت اجتماعی دانش آموزان است

مراسمی پرشور و نشاط با حضور دانش آموزان پیشتاز مدارس متوسطه اول و دوم دختران، مربیان پیشتاز، مسئولین آموزش و پرورش و با اجرای اسماعیل فتحی؛ استاد پیشکسوت پیشتازان در سالگرد تاسیس سازمان دانش آموزی درمنطقه ۱۳ برگزار شد.

علی امیری؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳
ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی، ظرفیت‌های این سازمان نظیر مجلس دانش‌آموزی، مجمع اعضا و مربیان پیشتاز، خبرگزاری پانا و تشکل پیشتازان را مجموعه‌ای منحصر به فرد برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین برشمرد و افزود: هرکدام از این ظرفیت‌ها با توجه به اهداف و ماموریت‌هایی که دارد تربیت ۶ ساحتی دانش‌آموزان را دنبال می‌کند.
امیری در سالگرد تاسیس سازمان دانش آموزی که یکی از ارکان مهم آموزش و پرورش است تاکید کرد: اولین و مهم ترین توصیه من این است که از فضای مجازی فاصله بگیرید و به دنیای حقیقی باز گردید. حدود دو سال است که از تلفن همراه و شبکه های مجازی برای انجام کارهایتان استفاده کرده اید. فضای مجازی مشکلات و دردسر هایی برای شما و جامعه ایجاد می کند و به سلامت روح و جسمتان آسیب می رساند. با توجه به اینکه فعالیت ها ی سازمان دانش آموزی همگی به حضور دانش آموزان منوط است به جای استفاده فراوان از فضای مجازی سعی کنید فضیلت‌های پیشتازان نظیر نظم و برنامه ریزی، رعایت قانون، عدل و انصاف، تدبیر و تفکر راستی و درستی، احترام به دیگران و ... که عمل به آنها برای حفظ میهن اسلامی بسیار لازم و ضروری است، را در زندگی حقیقی به کار ببریم.
معاون پرورشی و‌ تربیت بدنی خاطرنشان کرد: که با حضور شما دانش آموزان پیشتاز و با شعار همدلی، همفکری و همکاری می توانیم جامعه ای سالم بسازیم و کشور ایران را آباد و سرافراز کنیم و هر یک از شما می توانید با «شعار هر دانش آموز یک نقش اجتماعی» در پیشرفت ایران تاثیرگذار باشید.
در ادامه فیروزه طالبی؛ رئیس سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳، در دیدار با پیشتازان مدارس دخترانه این منطقه، ضمن تبریک سالگرد تاسیس سازمان دانش آموزی گفت: یکی از اهداف سازمان دانش آموزی ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان پیشتاز است. دانش آموزان پیشتاز مهارت های اجتماعی، فرهنگی، عقیدتی و مهارت های زندگی را یاد می گیرند و با آموزش های مناسب، مدیریت بحران را در شرایط سخت می آموزند و در آینده از این مهارتها در زندگی خود استفاده می کنند.
او همچنین، از مهمترین رسالت‌ های سازمان دانش‌آموزی را که در بخش‌های مختلف آن از جمله مجلس دانش‌آموزی، خبرگزاری پانا و تشکل پیشتازان هر کدام به نحوی دنبال می‌شود تربیت اجتماعی دانش‌آموزان دانست.
در ادامه ی جشن پیشتازان، با برگزاری مسابقات برای دانش آموزان پیشتاز و اعطای هدایا به آن ها، آموزش چند نکته حائز اهمیت در فعالیت های پیشتازان مانند گارد پرچم حاملان قرآن، دست پیشتازان، فریاد شادی، هویت و شعار پیشتازان و .... برای دانش آموزان با اجرای اسماعیل فتحی؛ استاد پیشتازان انجام شد.
سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳ بعد از دو سال فعالیت مجازی با اجرای سرود پیشتازان توسط گروه سرود فرازنگان ۴ و تقدیر از مربیان تمام تشکیلاتی منطقه و اجرای برنامه شاد و متنوع و پذیرایی از همکاران اداری، ساعات خوشی را برای پیشتازان مدارس دخترانه منطقه ۱۳ به ارمغان آورد.

*مهسا عزتی؛ دانش،آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار