سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام عنوان کرد:

مشخص شدن وضعیت برگزاری امتحانات نوبت دوم دوره ابتدایی مناطق سردسیر و گرمسیر استان ایلام

ایلام (پانا) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام در خصوص ارزشیابی نوبت دوم دوره ابتدایی در مناطق گرمسیری و سردسیری با توجه به تصمیمات اخیر معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع توضیحاتی ارائه داد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مشخص شدن وضعیت برگزاری امتحانات نوبت دوم دوره ابتدایی مناطق سردسیر و گرمسیر استان ایلام

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام، علی‌حسن عزیزپوریان، سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام در خصوص ارزشیابی نوبت دوم دوره ابتدایی با توجه به تصمیمات اخیر معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع توضیحاتی ارائه داد.

عزیزپوریان، سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: در شهرستان‌ها و مناطق مشمول امتحانات گرمسیر می بایست برابر تصمیم ستاد امتحانات شهرستان/ منطقه در خصوص ارزشیابی پایه های اول تا پنجم و هماهنگ منطقه ای پایه ششم عمل شود.

وی ادامه داد: در شهرستان های مشمول امتحانات سردسیر نیز: ۱) کلاس های درس تمام پایه ها تا پایان اردیبهشت ماه استمرار یابد. ۲) از دروس فارسی و ریاضی در پایه های اول، دوم و سوم و دروس فارسی، ریاضی و علوم در پایه های چهارم و پنجم از اول تا یازدهم خرداد ماه بدون ارائه برنامه امتحانی، توسط آموزگار مربوطه آزمون کتبی به عمل آید. نتایج این آزمون در کنار ارزشیابی فرایندی طول سال تحصیلی با ابزارهای مختلف برای ارزشیابی آن درس مورد استفاده آموزگار قرار گیرد. ۳) هماهنگی شیوه حضور دانش آموزان برای شرکت در آزمون دروس ذکر شده بدون ارائه برنامه امتحانی با مدیران مدارس خواهد بود. ۴) طبق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، در نوبت دوم در پایه ششم ابتدایی آزمون هماهنگ منطقه ای با برنامه مشخص و هماهنگ برگزار و به عنوان یک ابزار در کنار سایر ابزارها و ارزشیابی فرایندی طول سال تحصیلی برای ارزشیابی هریک از درس ها مورد استفاده آموزگار مربوطه قرار گیرد. ۵) کلاس های تقویتی طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی به ویژه اجرای کامل طرح نذر خدمت تا پایان اردیبهشت ماه به منظور رفع بخشی از افت تحصیلی ناشی از شرایط کرونایی مورد انتظار است.

عزیزپوریان در پایان گفت: به مدیران مدارس ابتدایی ابلاغ شده است که حداکثر یک هفته پس از اتمام دوره ارزشیابی و ثبت نتایج، نسبت به تحلیل نتایج ارزشیابی نوبت دوم اقدام شود تا با برای رفع افت تحصیلی دانش آموزان دارای افت تحصیلی از ابتدای تیرماه از طریق کلاس های تقویتی اقدام لازم به عمل آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار