همزمان با برگزاری یادواره شهدای ارتش؛

کتاب ستارگان آسمانی در قم رونمایی شد

قم (پانا) - کتاب ستارگان آسمانی و سردیس شهید محمد فراشاهی در مراسم یادواره 565 شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس قم رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
کتاب ستارگان آسمانی در قم رونمایی شد

مراسم نخستین یادواره از پنج یادواره 565 شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم، شامگاه جمعه 23 اردیبهشت، با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و فرماندهان نیروهای مسلح برگزار شد.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در این مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای قم عنوان کرد: امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و وظیفه همه ما این است که از جان گذشتگی و تلاش های خالصانه کسانی که در مقطعی از تاریخ ملت بزرگ ایران جان خویش را در طبق اخلاص نهاده و از آرمان های اسلام و انقلاب دفاع کردند، قدردانی کنیم.

وی افزود: نیروهای مسلح ما با حضور ارتشی مقتدر و سپاهی قهرمان در مقابل دشمنان این ملت ایستاده اند و امروز ارتش از هر زمان دیگری مجهزتر و مقتدرتر در مقابل دشمنان ایستاده و با هماهنگی کامل با سپاه به ارائه خدمات در زمینه های مختلف فرهنگی، اقتصادی در جامعه می پردازد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم، عنوان کرد: متعهد بودن به اهداف و خون شهدا، یعنی حفظ و حراست از ارزش های شهدا و توسعه فرهنگ شهادت و زنده نگهداشتن یاد شهیدان یعنی باور کنیم که هر چه داریم از برکت خون آنان است.

در این مراسم، پیام آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در مورد شهدای ارتش توسط حجت الاسلام محمدمهدی اصغردوست مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت روحانیت در استان قم قرائت شد.

شعرخوانی حمید محمدی از شاعران آئینی و اجرای سرود گروه مدیحه سرایی میثاق ارتش از بخش های دیگر مراسم بود.

در این مراسم از کتاب ستارگان آسمانی ویژه معرفی شهدای نیروی دریایی ارتش در قم و سردیس شهید محمد فراشاهی از فرماندهان ارتش رونمایی شد.
همچنین خانواده های معظم شهیدان داود امیری، مالک نوری، موسی امتی، یوسف جلیلیان، پنجعلی کاظم دایی لری، عزت الله جعفری، داود ده نمکی، حسن مشهدی، حسین علی پور و الهوردی شهسواری با اهداء هدایایی تجلیل شد.

در نخستین یادواره از پنج یادواره شهدای ارتش در قم، احمد حاجی زاده معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح، جانشین نیروی زمینی ارتش، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان، سرهنگ نعمت محسنی زرین فرمانده ارشد ارتش در استان قم، فرماندهانی از نیروی انتظامی، علی اکبر خوشگفتار رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم، حجج اسلام علی لقمانپور و حسن هنرمند مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، فرماندار قم، مسئولانی از شهرداری، آموزش و پرورش در دیگر دستگاه های استان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار