معاون وزیر آموزش و پرورش:

مهم‌ترین نقش معلم، تربیت آینده‌سازان نظام جمهوری اسلامی است

تهران (پانا) - معاون وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید کرد مهم‌ترین نقش معلم، تربیت آینده‌سازان نظام جمهوری اسلامی است.

کد مطلب: ۱۲۷۸۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین نقش معلم، تربیت آینده‌سازان نظام جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام و المسلمین علی لطیفی در مراسم گرامی‌داشت دهه سرآمدی دانشگاه فرهنگیان قم، به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با معلمان اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار گفتند «معلم یعنی کسی که در آموزش و پرورش است و این معلم به‌دلیل حضور در آموزش و پرورش نقش مؤثری در تربیت آینده‌سازان دارد.‌

وی افزود: معلمی که خود تربیت شده باشد و از آموزه‌های معرفتی به خوبی بهره برده و ببرد، می‌تواند مربی خوبی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای رسیدن به این جایگاهی که مقام معظم رهبری فرمودند، ابتدا باید جایگاه و نقش معلم را بشناسیم، اظهار داشت: باید بدانیم مهم‌ترین نقش معلم تربیت آینده‌سازان نظام جمهوری اسلامی است.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: معتقدیم برای معلمی که قرار است در تراز و نقش مهمی در تربیت آینده‌سازان نظام جمهوری اسلامی داشته باشد، زیرساخت‌هایی باید فراهم کرد که از جمله دانشگاه و اساتید است. معلم و استاد کسی است که از همه اتفاقات زندگی درس بگیرد و به آموزه‌های دینی و الهی توجه کرده و آنها را در درون خود تجلی دهد.

وی با اشاره به اینکه چنین معلمانی می‌توانند دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی و آینده‌سازان نظام جمهوری اسلامی را تربیت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار