معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

لزوم ​ارتقای جایگاه علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

تهران (پانا) - معاون وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برتقویت جایگاه پژوهشگاه مطالعات به عنوان یکی از مهمترین پایگاه‌‌های علمی و پژوهشی نظام تعلیم و تربیت کشور تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ​ارتقای جایگاه علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

مراسم تکریم دکتر فرهاد کریمی و معارفه دکترعلی محبی به عنوان رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی معاون وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این نشست ضمن تقدیر از زحمات فرهاد کریمی در دوره‌ تصدی این مسوولیت، بر ارتقاء جایگاه علمی پژوهشگاه و توجه به ظرفیت‌های این نهاد با بهره‌گیری از اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیر نظام پژوهش و ارزشیابی تأکید کرد.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان این مطلب که وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش، نیازمند انجام پژوهش‌های قوی و داشتن یک مرکز مطالعاتی است، افزود: استقلال عملکردی، توجه به دغدغه ها و دیدگاه‌های اعضای هیئت علمی و کارشناسان پژوهشگاه؛ و شکل گیری اقدامات و تدابیر تحولّی - مانند آنچه در شکل گیری کارگروه بررسی های فوری رخ داده است- از مواردی است که در دوره جدید فعالیت های این پژوهشگاه باید به آن توجه شود.

فرهاد کریمی رئیس سابق پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ضمن تشکر از تلاش‌ها و همراهی همکارانش، پژوهشگاه مطالعات را مرجع پژوهش های آموزش و پرورش معرفی کرد.

وی بازگرداندن زیرنظام پژوهش و ارزشیابی به پژوهشگاه، تولید پژوهش های متنوع، ارتقاء اقدام پژوهی ها، رشد بودجه پژوهشگاه و تصویب مجموعه برنامه های ارتقای کیفیت آموزشی مبتنی بر تحلیل نتایج مطالعات تیمز و پرلز در شورای عالی آموزش و پرورش را برخی از اقدامات انجام شده در این چهار سال و سه ماه تصدی خود بیان کرد.

در بخش دیگری از این نشست علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تشکر از حسن نظر و اعتماد یوسف نوری وزیر آموزش پرورش و ریاست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و تشکر از زحمات کریمی تاکید کرد: اگر قرار است نظام تعلیم و تربیت کشور پیشرفت کند هیچ راهی جز توجه ویژه به پژوهش و نگاه دانش بنیان وجود ندارد.

وی ادامه داد: اعضای پژوهشگاه و همکاران این بخش یک سرمایه بی بدیل هستند که امیدواریم بتوانیم مسیر تحقق اهداف را با تعامل آنها هموار کنیم.

علی محبی بر لزوم تدوین سند راهبردی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با کمک همکاران با محوریت قرار دادن اسناد تحولی و زیر نظام پژوهش تأکید کرد.

وی افزود: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش باید بستری را فراهم کند تا بهترین های کشور در حوزه تعلیم و تربیت در آن حضور یابند و در این مسیر برای برطرف کردن موانع و چالش ها نیازمند طراحی نقشه جامع هستیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه ارتباط با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یک اصل است، یادآور شد: تمام اقدامات مربوط به طراحی و تدوین برنامه‌ریزی درسی و اشاعه آن در سازمان پژوهش انجام می شود لذا باید ارتباط تنگاتنگی بین سازمان پژوهش و پژوهشگاه مطالعات وجود داشته باشد. یک بعد از فعالیت های پژوهشگاه مطالعات کمک به سازمان پژوهش است و بعد وسیع تر فعالیت های این پژوهشگاه؛ یاری رساندن به وزارت آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور است.

در پایان مراسم ابلاغ علی محبی به عنوان رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و همچنین لوح تقدیر فرهاد کریمی با امضای وزیر آموزش و پرورش، توسط حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی معاون وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به ایشان اعطا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار