در اجلاس رؤسای پارک‌های علم و فناوری کشور صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم و سازمان صنایع کوچک

تهران (پانا) - در راستای تقویت و ارتقای زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور، تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امضا شد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم و سازمان صنایع کوچک

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در اجلاس رؤسای پارک‌های علم و فناوری که در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت‌ماه به میزبانی پارک علم و فناوری فارس در شیراز برگزار شد، این تفاهم‌نامه در راستای اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فناوری و تجاری‌سازی آن و به منظور ایجاد تعامل و مشارکت ساختارمند و هدفمند در بین اجزای مؤثر زیست‌بوم توسعه فناوری و نوآوری کشور در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان منعقد شد.

هدف این تفاهم‌نامه توسعه تعاملات و همکاری‌های مشترک طرفین و به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در راستای تقویت و ارتقای زیست‌بوم نوآوری و فناوری به ویژه در حوزه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است.

توسعه تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین در حوزه فناوری و نوآوری، توسعه و ارتقای زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان بر پایه مدل‌های نوآوری باز، هم‌افزایی و همکاری در تجاری‌سازی فناوری و توسعه نوآوری در صنعت، همکاری در تاسیس مراکز تحقیق و توسعه و نوآوری در جوار صنایع، همکاری مشترک در ایجاد و بهره‌برداری از شهرک‌های فناوری، همکاری در تاسیس و ایجاد مراکز نوآوری و کارآفرینی، پردیس‌های فناوری و نوآوری و پارک علم و فناوری و استفاده از ظرفیت مراکز خدمات کسب و کار و خوشه‌های صنعتی از دیگر زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه است.

علاوه بر این، تفاهم‌نامه دیگری نیز بین پارک علم و فناوری فارس، سازمان جهاد کشاورزی فارس و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس منعقد شد.

این تفاهم‌نامه نیز در راستای سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تاسیس و توسعه شهرک‌ها و پارک‌های علم و فناوری برای تاسیس، راه‌اندازی و راهبری مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی فارس منعقد شد.

کمک به افزایش ثروت از طریق توسعه اقتصادی متکی بر فناوری و نوآوری، بالابردن ظرفیت ایجاد اشتغال دانش‌آموختگان، ایجاد زمینه و بستر لازم برای رشد و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش‌بنیان، فراهم آوردن شرایط لازم برای جذب و استقرار شرکت‌ها، مؤسسات، واحدهای فناور بزرگ و واحدهای تحقیق و توسعه از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

بر همین اساس، تکمیل فرآیند تبدیل ایده به محصول و تسریع روند انتقال دانش فنی و فناوری، تجاری‌سازی فناوری‌های حاصله از تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، تحقق ارتباط مراکز پژوهشی و فناوری با بخش‌های اقتصادی کشور و کمک به حل مسائل و چالش‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی و منابع طبیعی از طریق بهره‌مندی از توان نخبگان، متخصصان و فناوران از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار