روایتی از مدرسه‌ای که کادر اجرایی‌اش دانش‌آموزان بودند

تهران (پانا) - در روزهای پایانی سال تحصیلی؛ با توجه به‌مناسبت هفته معلم و با هدف افزایش مهارت و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان، دبیرستان فرهنگ منطقه ۱۳، اداره مدرسه را یک روز به دانش‌آموزان محول کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
روایتی از مدرسه‌ای که کادر اجرایی‌اش دانش‌آموزان بودند

هدف از اجرای طرح «اداره مدرسه توسط دانش آموزان در یک روز» در مدارس این است که چگونه دانش آموزان ارتباط موثری با دیگران از جمله، همکلاسی، معلمان و سایر افراد جامعه برقرار کنند. چگونه با دیگران همکاری کنند. چگونه مسئولیت پذیر باشند و اولویت را به کار گروهی و تیمی بدهند.

رامین یداللهی؛ مدیر دبیرستان فرهنگ با توجه به اینکه در دوران مدیریت خود؛ توانست پویایی فراوانی برای دبیرستان ایجاد کند، با بیان اینکه دانش آموزان آینده این کشور را در دست خواهند داشت و باید روحیه استقلال و اعتماد به نفس آنان را تقویت کرد؛ روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه؛ دبیرستان را به دانش آموزان تحویل داد تا آنان بتوانند به طور کامل مسئولیت های مدرسه را انجام دهند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان با اجرای اینگونه برنامه ها جهت قبول مسئولیت‌های بزرگ در آینده تشویق و ترغیب خواهند شد.

سیدمحمد امین تفرشی؛ دانش،آموز و همیار معاونت آموزشی که در این روز وظایف معاونت آموزشی را بر عهده داشت با برنامه ریزی دقیق توانست دانش آموزان را برای امتحانات ترم دوم آماده کند.

محمدامین راست بندی؛ دانش آموز و همیار معاون پرورشی دبیرستان نیز در این روز مسابقات جام ایثار را به مناسبت پاسداشت ۱۲۰ تن از معلمان کشور عزیزمان که در ایام کرونا به شهادت رسیدند؛ در رشته های طناب کشی؛ پینگ پنگ، شطرنج و والیبال برگزار کرد.

همچنین دانش آموزان مسئولیت پذیر و توانمند، با توجه به استعدادی که در زمینه درسی داشتند؛ در این روز در چهار زنگ و در مقاطع تحصیلی دهم و یازدهم توانستند به جای معلمان در کلاس حاضر شوند و تدریس کنند و در این راستا، اعتماد به نفس خود را تقویت کنند.

دانش آموز خبرنگار: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار