رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

انتقال سبک و سیره زندگی شهدا و مجاهدین در دوران دفاع مقدس یک ضرورت است

تبریز (پانا) - رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه نسل جدید جامعه کمتر با فرهنگ شهادت آشنا هستند، انتقال سبک و سیره زندگی شهدا و مجاهدین در دوران دفاع مقدس را یک ضرورت دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۷۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
انتقال سبک و سیره زندگی شهدا و مجاهدین در دوران دفاع مقدس یک ضرورت است

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فقیه در مراسم یادواره شهدای فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه ٣ تبریز که در دبیرستان شاهد نورالزهرا برگزار شد، گفت: در شهادت، دو نقطه بارز وجود دارد. شهید هم آگاهانه و هم قربة الی الله وارد عرصه شده و از مقام شهادت استقبال کرده است، بطوری که امیرالمؤمنین علی (ع) به لحاظ معرفت و آگاهی به مقام و رتبه و جایگاه شهادت می‌فرمایند: «شهید در واقع خود را برای رسیدن به خالق هستی و نزدیک شدن به ذات الهی فنا می‌کند.»

وی افزود: وصال محبوب، در اثر آگاهی و علم به مقام؛ شهادت، منتهی آرزوی یک شهید است. شهدای فرهنگی که محبتشان در دل عدالت‌خواهان، استقلال‌طلبان، دانشجویان و پژوهندگان است جایگاه علم و معرفت بالایی دارند. در واقع شهدای فرهنگی مجاهدینی هستند که جهالت را از بین برده‌اند و راه پرارزش شهادت را به جامعه منتقل کرده‌اند و جامعه به عنوان افراد با بصیرت در دلشان جایگاهی ویژه به شهدای فرهنگی باز کرده‌اند.

فقیه ادامه داد: این فطرت، باطن و سیرتمان است که همیشه خودمان را مدیون به مقام عالم، معلم و آموزگار با نگاه بسیار بزرگ و تکریمانه بدانیم. لذا شهدای فرهنگی، مجاهدین فی‌سبیل‌الله برای جهل زدایی و آگاهی‌بخشی به جامعه هستند. لذا درس ایثار را معلم و شهدای فرهنگی در جامعه انتقال داده‌اند.

وی ضمن اشاره به جایگاه شهدای فرهنگی در جامعه گفت: جایگاه این شهدا بالاترین رتبه و بالاترین مقام است زیرا که علم بالاترین سرمایه جامعه است. معلمین جامعه سازنده، پرورش دهنده و انتقال دهنده بهترین سرمایه جامعه و روزگار و واسطه تربیت کنندگان جامعه با این سرمایه ها هستند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم یک جامعه را ارزیابی کنیم، نه با پول و نه با تعداد نیروی انسان ارزیابی می کنیم بلکه ارزیابی و ارزش‌گذاری با جایگاه دانش و معرفت جامعه است و اگر در جامعه تعداد پژوهش‌گر محقق و مولف در سطح بالایی باشد، مقام ارزشیابی بالایی خواهد داشت.

وی در پایان افزود: انتقال سبک و سیره زندگی شهدا و مجاهدین در دوران دفاع مقدس یک ضرورت است. مخصوصا در نسل جدید که شاید کمتر با این فرهنگ آشنا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار