معاون پرورشی و تربیتبدنی واحد آموزشی اسلامشهر:
انتقال حال خوب فضای مدرسه به دانشآموزان از مهمترین وظایف مربی پرورشی و تربیتبدنی است
اسلامشهر (پانا) - معاون پرورشی و تربیتبدنی یک واحد آموزشی اسلامشهر گفت پس از بازگشایی مجدد مدارس در فروردین 1401 سعی بر این بوده با همکاری کادر اداری، دبیران و خود دانشآموزان برنامههای پرورشی و مسابقات متنوع برگزار شود و در مجموع بتوان به دانشآموزان حس و حال خوبی از فضای مدرسه را انتقال داد.
پس از خانواده، مدرسه به ویژه مربیان و پرورشی تربیتبدنی نقش مهمی در تربیت دانشآموزان و شکلگیری شخصیت آنها دارند. نقش الگویی مربی، در تربیت دانشآموزان غیرقابل انکار است و نقش مهمی در سلامت فکری و روانی آنها ایفا میکند.
علی اسکندرزاده معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزشگاه سیدرضی آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا و در ارتباط با نقش معاون پرورشی و تربیتبدنی در واحدهای آموزشی اظهار کرد: «معاون پرورشی و تربیتبدنی مدرسه زیرنظر مدیر، به برنامهریزی، سازماندهی، هماهنگی، هدایت، ارزشیابی و پیگیری اجرای فعالیتهای پرورشی مبادرت کرده و علاوه بر تصدی همه فعالیتهای پرورشی، برای مشارکت دانشآموزان، معلمان و سایر کارکنان و اولیاء زمینهسازی خواهد کرد.»
وی بیان کرد: «دستاندرکاران نظام تعلیم و تربیت دانشآموزان را برای زندگی در جامعه آینده آماده خواهند کرد و معاون پرورشی نیز در کنار سایر کادر اداری و آموزشی مدارس تلاش خواهد کرد تا شیوههای سالم زندگی کردن و ارتباط سالم را آموزش داده تا دانشآموزان از نظر روحی، اجتماعی، جسمی و اعتقادی آمادهگیهای لازم را کسب کنند.»
وی از دیگر وظایف معاون پرورشی را تربیت و کشف استعدادهای دانشآموزان و سوق دادن آنها جهت پویایی و شکوفایی دانست و افزود:« بهترین معیار، استفاده از ابزارها و روشهای کاربردی قابل استفاده برای کمک به موارد برنامههای پرورشی در واحدهای آموزشی است.»
اسکندرزاده در رابطه با برنامههای اجرایی معاون پرورشی و تربیتبدنی در دوران کرونا تصریح کرد: «با تعطیلی مدارس کشور به علت شیوع ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت را تعطیل نکرد و از طریق شبکههای مجازی مختلف و رسانه ملی پیگیری لازم برای جبران این تعطیلیها را ساماندهی کرد؛ ما در شبکه شاد با راهاندازی پویشها و مسابقات متنوع و برنامههای گوناگون جهت اولیاء دانشآموزان فعالیت داشتیم. »
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزشگاه سید رضی آموزش و پرورش اسلامشهر خاطرنشان کرد: « پس از دوران طولانیمدت تعطیلی مدارس این وقفه طبعا در رابطه با فعالیتهای آموزشی و پرورشی مطلوب، آسیبهای جسمی و روحی متعددی تأثیر داشته است و پس از بازگشایی مجدد مدارس در فروردین ۱۴۰۱ سعی کردیم با همکاری کادر اداری، دبیران و خود دانشآموزان برنامههای پرورشی و مسابقات متنوع را با توجه به نزدیک بودن آزمون پایان سال تحصیلی را داشته باشیم و در مجموع بتوانیم به دانشآموزان حس و حال خوبی از مدرسه را انتقال دهیم.»
دانشآموز خبرنگار: ابوالفضل آهنجان
ارسال دیدگاه