مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

امید زیادی به توانایی معلمان و تربیت نسل آینده وجود دارد

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه امید است در گام دوم انقلاب با اقتدا به آرمان‌های امام خمینی(ره) و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، خودسازی، جامع پردازی و تمدن‌سازی سرلوحه کار قرار گیرد و فاصله بین واقعیت و حقیقت کم شود، گفت امید زیادی به توانایی معلمان و تربیت نسل آینده وجود دارد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
امید زیادی به توانایی معلمان و تربیت نسل آینده وجود دارد

محمد دستورانی، در آیین تجلیل از معلمان نمونه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ استان سمنان در تالار شهید مطهری آموزش و پرورش، افزود: استاد شهید مرتضی مطهری علاوه بر ذهنش که خیلی باسواد بود، قلبش هم باسواد بود. عاطفه، احساس، انسانیت، اخلاق و هیجانات، قلب این معلم و استاد وارسته را بزرگ و باسواد کرده بود.

وی که پنجمین آیین بزرگداشت مقام معلم را در دوران مدیریت خود اجرا می کند، از برگزاری آئین های باشکوه سپاس معلم در 1 هزار و 200 مدرسه استان و بطور نمادین در 11 مدرسه، قبله گاه 18 هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته در استان دین مدار و دانش پژوه سمنان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که هیچ معلمی نمی تواند با معلومات ذهنی، معلمی کند، خاطرنشان کرد: خدا معلم است و معلم، زبان خدا در بین مردم؛ اگر قلب یک معلم مرکز مهر، محبت، عاطفه، اخلاق و معرفت نباشد، صرفا با معلومات ذهنی معلم نیست.

دستورانی تصریح کرد: بنای تعلیم و تربیت، نیاز به ویژگی های علمی و اخلاقی دارد. جلوه های معلمی در کسی بروز و ظهور پیدا می کند که این ویژگی ها را داشته باشد و الحمدالله در دارالمرحمه سمنان از این نعمت برخورداریم.

وی در پایان با گرامیداشت یاد شهدای فرهنگی و همچنین معلمانی که در شرایط خاص جهادگرانه در عرصه های تعلیم و تربیت فعالیت کرده و در صف مدرسه و کلاس، مروارید می پرورانند، اظهار کرد: ما در شرایط شیوع کرونا پیوسته از نظر کمی و کیفی در کشور، جزء 6 استان برتر در مدرسه مجازی بودیم و در موضوع بازگشایی مدارس در 14 فروردین 1401 جزء 3 استان برتر کشوریم و این حاصل نشده مگر به همت معلمان عزیز، اولیاء گرامی و دانش آموزان گرانقدر که از عناصر تعلیم و تربیت هستند.

گفتنی است؛ در این آیین از 30 معلم نمونه کشوری، استانی و منطقه ای سال تحصیلی جاری در استان سمنان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار