معاون وزیر آموزش‌وپرورش:

دوره بازآموزی تحصیلی برای همه پایه‌ها در تابستان برگزار می‌شود

سمنان (پانا) - معاون وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه ارتقاء سواد دانش‌آموزان و تقویت دروس اصلی در دستور کار است، گفت دوره بازآموزی تحصیلی برای همه پایه‌ها در تابستان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۸۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
دوره بازآموزی تحصیلی برای همه پایه‌ها در تابستان برگزار می‌شود

محسن زارعی، در حاشیه آئین تکریم و معرفی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه دوره بازآموزی تحصیلی برای همه پایه‌ها در تابستان برگزار می‌شود، عنوان کرد: ترتیبی اتخاذ شد تا برای بهبود کیفیت آموزشی دوره‌های جبرانی برگزار شود.

وی ضمن بیان اینکه مبنای برگزاری دوره‌های جبرانی آموزشی در تابستان تحلیل آزمون‌های پایان سال است، افزود: این تحلیل‌ها در اختیار معلمان پایه‌های بالاتر نیز قرار خواهد گرفت تا برای برنامه‌ریزی آموزشی بر اساس این داده‌ها بتوان استفاده کرد.

رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۱۰ هزار دانش‌آموز پایه اول کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از تحصیل بازمانده بودند که با تلاش وزارت آموزش و پرورش، توانستیم شاهد بازگشت ۳۹ هزار دانش‌آموز به فضاهای تحصیلی باشیم و حدود ۱۷۰ هزار دانش‌آموز باقی ماندند.

زارعی با عنوان این مطلب که با همکاری و تلاش میدانی مدیران مدارس به ویژه در مناطق روستایی و مرزی، تلاش می‌شود آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در کشور کاهش یابد، خاطرنشان کرد: شیوع کرونا در تمام جهان باعث افت کیفیت آموزش شد اما در هیچ‌ کشوری آموزش به صورت غیرحضوری درنیامد، بلکه به صورت ترکیبی حضوری و غیرحضوری ادامه یافت؛ اما در ایران به اقتضای شرایط این اتفاق افتاد و نتایج منفی هم داشت.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا شرایط را برای بازگشت دانش آموزان بازمانده مهیا سازیم، گفت: طرح‌هایی در این زمینه وجود دارد که یکی از مهمترین آنها تلاش میدانی مدیران آموزشگاه‌ها در شهرها و روستاهای کشور و شناسایی دانش آموزان بازمانده برای تلاش در راستای بازگرداندن آنها به مدارس از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

زارعی با اشاره به اینکه ملاک یا معیاری برای اجرای سند بنیادین طرح تحول نظام آموزش‌وپرورش تعیین نشده است، ابراز داشت: این سن به‌عنوان الگویی برای آموزش می‌بایست از پیچیدگی خارج و عینی سازی شود.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در سال جاری از معلمان خواسته شد بعد از ارزشیابی امتحانات پایان سال، در جلسه شورای معلمان، نمرات را تحلیل و دانش آموزان را دسته‌بندی کنند که در چه حوزه ای ضعف دارند و در تابستان دوره تکمیلی بر اساس همین دسته‌بندی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

زارعی با بیان اینکه در ابتدای سال تحصیلی آینده، به ویژه در پایه‌های بالاتر این امکان فراهم می‌شود که دانش‌آموزان، مروری بر دروس سال‌های گذشته داشته باشند، افزود: به معلمان توصیه می شود که فضای مجازی را به عنوان مکمل آموزش، جدی گرفته و آن را کنار نگذارند. امروز فضاهای مجازی مناسبی هم از جانب وزارت آموزش و پرورش و هم از جانب مجموعه‌های غیردولتی در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار گرفته که می‌تواند مکمل آموزش حضوری باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار