وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

اعلام تعطیلی مدارس باید پیش از آغاز به کار سرویس مدارس، باشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت تعطیلی مدارس به هر دلیلی باید پیش از آغاز به کار سرویس مدارس، اعلام شود.

کد مطلب: ۱۲۷۷۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اعلام تعطیلی مدارس باید پیش از آغاز به کار سرویس مدارس، باشد

یوسف نوری در حاشیه نشست برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش و پرورش به دلیل بستر گسترده‌ای که در جامعه در اختیار دارد، همواره همکاری تنگاتنگی با ستاد کل مبارزه با مواد مخدر داشته است.

وی افزود: خوشبختانه نسبت به وضع اعتیاد در مدارس سایر کشورها شرایط بهتری داریم البته به این دلیل که سرعت ابتلا به اعتیاد به مواد مخدر در بین نوجوانان بیشتر است، باید مراقبت‌های بیشتری نیز داشته باشیم.

نوری به طرح یاری گران جوان اشاره و اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش چند طرح در دست پیگیری است؛ در حوزه‌های تربیت بدنی و سلامت و معاونت پرورشی و فرهنگی باید بتوانیم با استفاده از روش‌های غیر مستقیم، دانش آموزان را جذب کنیم تا رسالت دانش آموزان نیز در محور تربیت افزایش یابد.

وزیر آموزش و پرورش موضوع افزایش مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان را رد کرد و گفت: بسیاری از مسائل در رسانه‌های دیداری و شنیداری گفته می‌شود که ممکن است مبنای علمی نداشته باشد. قطعاً در این زمینه ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنای علمی را در نظر گرفته است و آمار را اعلام می‌کند.

وی اضافه کرد: البته به طور طبیعی ممکن است به علت افزایش جمعیت دانش آموزی این طور به نظر برسد که تعداد دانش آموزان درگیر با مواد مخدر افزایش یافته است اما باید با استناد به آمار و ارقام واقعی در این خصوص اظهار نظر صورت گیرد.

نوری درباره عدم اطلاع رسانی به موقع بابت تعطیلی امروز مدارس استان تهران نیز بیان کرد: به تمام همکاران گفته بودم که تعطیلی مدارس به هر دلیلی باید پیش از آغاز به کار سرویس مدارس، اعلام شود. متأسفانه امروز اولیا و مدارس سرگردان شده بودند اما تصمیم تعطیلی امروز مدارس، تصمیم آموزش و پرورش استان تهران بود و من از تمام اولیا عذرخواهی می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار