علیرضا کریمیان:

راه توسعه و پیشرفت هر کشوری، در گذر از مسیر آموزش و پرورش است

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم نشست وزیر آموزش و پرورش؛ راه توسعه و پیشرفت هر کشوری را در گذر از مسیر آموزش و پرورش عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
راه توسعه و پیشرفت هر کشوری، در گذر از مسیر آموزش و پرورش است

نشست صمیمانه وزیر آموزش و پرورش با معلمان شهر تهران برگزار شد.

در این نشست، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن ادای احترام به شهدا، به ویژه شهدای تعلیم و تربیت و گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و مقام شامخ معلم اظهار کرد: امروز در دهه پنجم حیات جمهوری اسلامی ایران هستیم. دهه ای که به واسطه صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، متفاوت تر از چهار دهه قبل است.
مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت، با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، برای ملت سلحشور و شهید پرور ایران، مسیر به روشنی مشخص شده است خاطر نشان کرد: در این بیانیه مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب، نوجوانان و جوانان هستند و مسیر رشد و آگاهی آنها به وضوح ترسیم و خودسازی، تمدن سازی و جامعه پردازی در آن مورد تاکید معظم له واقع شده است.
وی با اشاره به توصیه های هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: دومین توصیه این بیانیه، مربوط به موضوع معنویت و اخلاق است که برای تحقق آن؛ برجسته سازی ارزش های معنوی و رعایت فضیلت های اخلاقی در جامعه ضرورت دارد و همه ما باید در این موضوع به درستی به مسئولیت های خود به صورت جهادی و انقلابی بپردازیم تا با تربیت دانش آموزان تراز نظام جمهوری اسلامی ایران در راه رشد و توسعه ایران اسلامی گام های موثری را برداریم.

برای ساری و جاری شدن اخلاق در جامعه، دستگاه تعلیم و تربیت نقش پررنگ و اساسی دارد
علیرضا کریمیان با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرمودند: «اگر اخلاق و معنویت در جامعه حاکم باشد، حتی اگر شرایط مادی مهیا نباشد، فضای جامعه بهشت گونه است» افزود: برای ساری و جاری شدن اخلاق در جامعه، دستگاه تعلیم و تربیت نقش بسیار پررنگ و اساسی دارد که باید با کمک تمامی دستگاه های مرتبط، در ایجاد این کرامت انسانی، گام برداریم و کل نظام آموزش و پرورش می بایست در این خصوص توجه و اهتمام ویژه داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران راه توسعه و پیشرفت هر کشوری را در گذر از مسیر آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: فرصت ها و مناسبت های خاصی همچون هفته گرامی داشت معلم را فرصت مغتنمی برای تکریم شان و جایگاه جامعه فرهنگیان معزز، دانست که باید برای جامعه تبیین شود.
معلمی فعالیتی بر پایه عشق و ایثار و علاقه وافر معلمان به این کار است
وی با اشاره به بیانات رئیس جمهور؛ آیت‌الله رئیسی درباره شأن معلمی که «کار معلمی کار کارمندی نیست» گفت: معلمی فعالیتی بر پایه عشق و ایثار و علاقه وافر معلمان به این کار است که دارای شأن و ارج بالایی است و تمام جامعه باید در مسیر تحق این جایگاه تلاش کند.
کریمیان با اشاره بر زحمات ویژه و مجاهدت های معلمان معزز در دوران شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن مدارس گفت: معلمان عزیز و فرهیخته ما در این دوران شکوهی از عظمت کار معلمی را به تصویر کشیدند و شاهد علاقه، خلاقیت و نوآوری قابل توجهی در پس این فعالیت ها بودیم که امروز باید از آن ها تقدیر کنیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این نشست صمیمی همراه خودش برکات فراوانی برای آموزش و پرورش شهر تهران داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار