نوری خبر داد

آغاز اجرای طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزی از مهرماه

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزی از مهرماه با کمک نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و خیرین خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزی از مهرماه

یوسف نوری پیش از ظهر امروز ۱۸ اردیبهشت در آیین آغاز طرح کشوری طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزی که در مدرسه اسدی لاری محمد‌شهر در حوزه آموزش و پرورش ناحیه سه کرج آغاز شد، اظهار کرد: تغذیه دانش‌آموزان در سال‌های گذشته تعطیل شد در حالی که توجه به این مقوله یک برنامه اولویت‌دار است. این امر باعث می‌شود دانش‌آموزان در موقعیت بهتر یادگیری قرار گیرند؛ آغاز اجرای این بسته غذایی برای دانش‌آموزان در مناطق کم برخوردار به عنوان یک بسته غذایی موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح در ۲ استان البرز و سیستان و بلوچستان کلید خورده است ادامه داد: ساختار قامتی دانش‌آموزان با اشکالاتی روبه‌رو است لذا باید در سال‌های گذشته کاری را انجام می‌دادیم تا دانش آموزان تا پایان سال تحصیلی که شهریورماه است، از این تغذیه استفاده کنند.

نوری با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح 1150 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است تا بتوان آن را برای حداقل ۳ میلیون دانش‌آموز و حداکثر 5 میلیون دانش آموز اجرا کرد، تصریح کرد: با کمک نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان اجرایی حضرت امام خمینی (ره) و خیرین این طرح را گسترده و در استان‌های مختلف از اول مهرماه اجرا می‌کنیم؛ یکی از شعارهای دولت مردمی کردن و عدالت‌گستری است، لذا دولت بودجه لازم را برای این طرح تامین کرده است و ما با کمک خیرین و نهادها تلاش داریم این طرح را در مناطق کم‌برخوردار گسترش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مقام معلم یک‌ مقام الهی است افزود: سالروز شهادت فیلسوف بزرگ استاد مرتضی مطهری به نام معلم نامگذاری شده است. دانش‌آموزان باید قدر معلم خود را بدانند، همه افرادی که به درجات عالی رسیدند، قدر پدر و مادر و معلم خود را دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه استان البرز مهاجرپذیر است و سرانه فضای آموزشی آن از سیستان و بلوجستان کمتر است گفت: مدارس جای مقدسی است؛ ۵۰ درصد کلاس‌های درس را خیرین در کشور ساخته اند تا بچه ها به کلاس درس بیایند و درس را یاد بگیرند لذا فردی که انفاق می کند باید دستش را بوسید. البته برای افزایش سرانه فضاهای آموزشی به همراهی خیرین نیاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار