عضو شورای شهر تهران:

25 تا 40 درصد آب آشامیدنی تهران در مسیر انتقال‌ هدر می‌رود

تهران (پانا) - عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه 25 تا 40 درصد آب آشامیدنی تهران در مسیر انتقال هدر می‌رود و این بیش از کل مصرف آب برخی کشورهای جهان است، گفت با توجه به به‌روز تنش آبی به مدیریت بهینه آبی نیاز است.

کد مطلب: ۱۲۷۷۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
25 تا 40 درصد آب آشامیدنی تهران در مسیر انتقال‌ هدر می‌رود

نرجس سلیمانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه 25 تا 40 درصد آب آشامیدنی تهران در مسیر انتقال هدر می‌رود و این بیش از کل مصرف آب برخی کشورهای جهان است، گفت: با توجه به بروز تنش آبی نیازمند مدیریت بهینه آبی هستیم و به جاست که شرکت خاکریز آب با اهتمام و توجه مدیران شهری و ساختارهای دولتی مرتبط و وزارت کشور، به اتفاق و در اسرع وقت ساختار موجود را ضمن بهینه‌سازی و ارتقاء، به شرکت مادر تخصصی یا سازمان مشترک تبدیل کنند.

سلیمانی ضمن تبریک هفته سلامت و گرامیداشت مقام والای شهدای مدافع سلامت متذکر شد: شهر تهران سالانه به دلیل عدم وجود سازوکار تعریف شده، شاهد از دست دادن سلامت و در برخی موارد جان شهروندان خویش است. جدای از آلودگی هوا که موجب مرگ‌های روزانه است و هنوز راه حل مطمئن و امکان‌پذیری از جهت دو بعد اقتصادی و عملیاتی، برای آن به دست نیامده است و صرفا به شکل مسکن‌هایی عموما طبیعی به جنگ آن می‌رویم، سلامت و حفظ آن در بخش‌های مختلف باید در اولویت آنی قرار گیرد.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: سالانه تعداد قابل توجهی از شهروندان کوچک تهران خصوصا در فصل تابستان به دلیل عدم تنظیم ساختار ممانعت کننده و حمایت کننده بر اثر غلفت یا مسامحه مجموعه‌های عرضی و طولی، از خانواده گرفته تا سازمان‌های برنامه ریزی کننده اوقات فراغت و همچنین کلیه مجموعه‌های دست اندرکار، جان خود را از دست می‌ دهند، لذا با توجه به فروکش کردن موج‌های کرونا و حرکت شرایط محیطی به سمت عادی‌سازی در کلیه مناطق شهری، توجه فوری به فرهنگ‌سازی و پاکسازی محیطی برای کودکان الزامی است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به بروز تنش آبی نیازمند مدیریت بهینه آبی هستیم و به جاست که شرکت خاکریز آب با اهتمام و توجه مدیران شهری و ساختارهای دولتی مرتبط و وزارت کشور، به اتفاق و در اسرع وقت ساختار موجود را ضمن بهینه سازی و ارتقاء، به شرکت مادر تخصصی یا سازمان مشترک تبدیل کنند که لایحه روان آب جایگاه مناسبی برای طرح این موضوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار