افراد برای موفقیت در آموزش و پرورش باید دانش علمی و توانمندی‌های حرفه‌ای کسب کنند

تهران (پانا) - معاون پرورشی دبیرستان علامه مجلسی منطقه ۱۴ ضمن تأکید بر کسب دانش علمی و توانمندی‌های حرفه‌ای برای موفقیت در حوزه آموزش و پرورش، تسلط بر یک یا چند رشته به صورت حرفه ای را برای افراد فعال در این حوزه مهم برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
افراد برای موفقیت در آموزش و پرورش باید دانش علمی و توانمندی‌های حرفه‌ای کسب کنند

سید محسن جلال؛ معاون پرورشی دبیرستان علامه مجلسی منطقه ۱۴در خصوص فعالیت های خود در راستای کسب عنوان نمونه منطقه اظهار کرد: «بنده برای کسب این موفقیت به شرکت در جلسات معاونین منطقه، شرکت در وبینارهای تخصصی و به روز رسانی دانش لازم در ارتباط با فعالیت های دانش آموزی و حرفه ای، استفاده از تجارب ارزنده همکاران دیگر مناطق و دیگر مدارس توجه داشتم.»

وی افزود: «بنده به شخصه علاقه وافری به حرفه معلمی داشتم و این علاقه در طول خدمت پررنگ تر نیز شد. تعامل خوب با مدیریت مدرسه و دیگر معاونین و همکاران از جمله عواملی است که به موفقیت افراد در این حرفه کمک شایانی می کند. همچنین نباید از این موضوع غافل بود که داشتن برنامه و پیگیری مستمر امور حرفه ای و شغلی و استفاده از ظرفیت های موجود در محیط آموزشی و تربیتی که شامل بخش های متفاوتی چون انجمن اولیا و مربیان، شورای دانش آموزی، اولیای دانش آموزان و نیز دانش آموز، حائز اهمیت است و می تواند کیفیت عملکرد را افزایش دهد. توکل و امید به لطف خداوند متعال که در هر کاری انگیزه و انرژی مضاعف به ادامه فعالیت ها را می دهد، همواره پشتوانه قوی من در استمرار فعالیت هایم بوده است.»

معاون پرورشی دبیرستان علامه مجلسی منطقه ۱۴ به علاقه مندان ورود به این حرفه توصیه کرد: «باید عاشق کار معلمی باشند چون کار بسیار مهم و سختی خواهند داشت. در جهت کسب دانش و توانمندی های حرفه ای در تلاش باشند. به عبارتی در یک یا چند رشته به صورت حرفه ای دوره ببینند و مدارک تخصصی داشته باشند. به عنوان الگو حتماً در مسابقات فرهنگیان و حتی خارج از وزارت آموزش و پرورش مثل وزارت ارشاد و یا اوقاف و امور خیریه شرکت کنند.»

وی خاطر نشان کرد: «از مشورت و کسب تجارب ارزنده پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت همچون شاغلین و بازنشستگان استفاده کنند، زیرا که سخنان آنها گنجینه ارزشمندی است که از سال ها تجربه برخاسته است. در هر رده و شغلی در آموزش و پرورش مشغول می شوند، به قوانین و وظایف خود به خوبی آشنا شده و به درستی و با علاقه به خدمت ادامه دهند و از مشکلات و انبوه کارها و وظایف نهراسند. زیرا خدا یاریگر آنان خواهد بود.»

در ادامه ناهید قیاسوند؛ مدیر دبستان آیت الله طالقانی منطقه ۱۴ نیز در گفت وگو با پانا عنوان کرد: «دلیل انتخاب خودم را به عنوان مدیر نمونه استان در ابتدا لطف و عنایت پروردگار و سپس وجود همکاران با تجربه و عزیزی می دانم که همیشه در کنارم بودند و به من آموختند. من فقط خودم بوده ام و هرچه داشته ام در طبق اخلاص گذاشتم تا شرمنده خدا و بنده هایش نباشم.»

وی در ادامه افزود: «دلیل موفقیت بنده این بوده که در تمامی سال های خدمتم، اول از همه هدفم رضایت و خوشنودی پروردگار بوده و همیشه به شغلم افتخار می کردم. عشق ورزیدن به دانش آموزانم برایم اهمیت بسزایی دارد و آنان را به عنوان فرزندان واقعی خودم می دانم و از وجود آنها شادمانم و در کنارشان آرامش دارم.»

قیاسوند ادامه داد: «افرادی که قصد دارند وارد این عرصه شوند باید بدانند که حقوق و مزایای این شغل مثل شغل های دیگر که درآمدهای بالایی دارند نیست و فقط عشق و علاقه می تواند فرد را در این پست ۳۰ سال باانگیزه نگه دارد. از جهتی دیگر ما با والدینی سر و کار داریم که ممکن است شغل ها و پست های مرتبه بالا داشته و انتظارات و توقعاتی که اکثراً هم به حق است، داشته باشند. اما نمی توان در مدارس پرجمعیت این توقعات را برآورده کرد و این امر می تواند موجب ناراحتی آنان شود. بنابراین صبوری و داشتن آرامش مهم ترین اصل در این حرفه است و عشق و علاقه بچه ها لازمه کار ماست.»

دانش‌آموز خبرنگار؛ مطهره بوالحسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار