معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

فکر خلاق دانش آموزان مورد نیاز است

تبریز( پانا ) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم با اشاره به اینکه به فکر خلاق دانش آموزان نیازمندیم؛ استفاده از فکر را موجب شکوفایی و خدایی انسان دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۰۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فکر خلاق دانش آموزان مورد نیاز است

طاهر علمی در این مراسم گفت: جشنواره دارای ظرفیت‌های ارزشمندی با محورهای پرورش خلاقیتهای دانش آموزی است که مورد توجه همه قرار گرفته است و در ۲۲ رشته برای تمام مقاطع تحصیلی و همچنین فرهنگیان و اولیا قابل مشارکت می‌باشد.
وی افزود: سال قبل در مرحله آموزشگاهی ۲۰ هزار اثر داشتیم که امسال به ۳۰ هزار اثر رسیده استو ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل داشتیم. سه هزار و ۱۲۳ اثر پس از داوری، انتخاب شده و پس از داوری مجدد به ۲۴۵ اثر برجسته دست یافتیم؛ ۸۶ اثر از آذربایجان شرقی به مرحله فینال کشوری راه یافته اند.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از اهداف اصلی این جشنواره ترویج سبک زندگی سالم می‌باشد که راهکارهای اصلی آن چگونگی رسیدن به این نوجوان سالم است.
علمی اظهار داشت: نهضت‌ فرهنگی پرخطر پیشگیری، دومین هدف شناسایی قابلیت های مدارس است که در این راستا برای مقابله با آسیب های اجتماعی ظرفیت های بسیار خوبی داریم. ما به فکر خلاق دانش آموزان نیازمندیم؛ استفاده از فکر انسان را شکوفا و خدایی می کند، هدف دیگر مبارزه با مواد مخدر و رفتارهای پر خطر و آسیب‌های اجتماعی است که مبارزه با چنین معضلی در جامعه همه گیر و همگانی می‌شود. هدف بعدی معرفی دستاوردها و ابتکارات است، باید همه دستگاه‌ها برای رسیدن به نقطه ای از مبارزه و سلامت هدف یکسانی را دنبال کنند.
وی افزود: مورد دیگری که در این جشنواره پیگیر آن هستیم معرفی الگوها است، مشاوران می توانند الگوهای بسیار خوبی برای دانش آموزان باشند، رکن اصلی نظام آموزش و پرورش دانش آموزان هستند توجه به تربیت این دانش آموزان از جمله اهداف نظام تعلیم و تربیت است. سند تحول بنیادین جامع است و مورد تایید همگان می‌باشد، اصلی ترین هدف سند تحول، رساندن دانش آموز به حیات طیبه است تا دانش آموز سالم به بار آید و پرورش یابد؛ در این جهت به شکوفایی استعداد ها برای رسیدن به حیات طیبه نیاز داریم.

علمی در پایان گفت: از ۵ عنصر تفکر،ایمان، علم، عمل و اخلاق برای رسیدن به این حیات طیبه مهم است و باید از آنها استفاده کنیم تا بتوانیم اهداف سند تحول را پیش ببریم و موفق باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار