خاطرات جالب کمدین جوان از سفرهای زمان کودکی خود

تهران (پانا) - راه‌های اجرای استندآپ کمدی از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.

کد مطلب: ۱۲۷۶۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
خاطرات جالب کمدین جوان از سفرهای زمان کودکی خود

به گزارش روابط عمومی شبکه پنج؛ ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته میزبان مصطفی احمدی، کمدین و طنزپرداز جوان بود. وی پس از اجرای استند‌آپ کمدی خود در رابطه با ترفند‌های طنزپردازی و خاطرات خود در ماه رمضان صحبت کرد. او همچنین در ادامه برنامه راجع به زادگاه خود، شاهرود به گفت‌وگو با میزبانان پرداخت.

طنزپرداز گفت: اکنون در ایام عید بسیاری از هموطنان به سفر رفته‌اند و با دغدغه‌های سفر درگیر هستند؛ در گذشته متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ این درگیری‌ها را بیشتر در ایام نوروز داشتند که پدرها آن‌ها را وادار می‌کردند تا ساعت ۳ صبح حرکت به سمت شهر مقصد را آغاز کنند. متاسفانه آن زمان‌ها همه مردم تفکر مشابهی از زمان آغاز سفر داشتند، در نتیجه زمانی که خانواده‌ها ساعت ۳ صبح حرکتشان را آغاز می‌کردند با خروج از شهر به ترافیک می‌خوردند. این روند در زمان بازگشت خانواده‌ها نیز صورت می‌گرفت و در نتیجه تمام زمان سفر افراد در جاده سپری می‌شد.

احمدی ادامه داد: زمان عید دیدنی‌ها نیز زمانی که خانواده‌ها آجیل می‌خریدند آن‌ها را برای مهمانان پنهان می‌کردند اما از طرف دیگر وقتی مهمانان سعی داشتند برای عید دیدنی با خانه تماس بگیرند و هماهنگ کنند افراد به آن‌ها می‌گفتند که در خانه حضور ندارند. به این صورت تمامی هزینه‌های صورت گرفته برای خرید آجیل بیهوده می‌شد.حال و هوای کودکان دهه هفتاد به دلیل عدم وجود گوشی‌های همراه و عادت‌های والدین در اعیاد بسیار با شرایط امروزی متفاوت بود و حس خاصی داشت.

وی درباره اجرا‌های خود گفت: از معروف‌ترین ماجرا‌های استندآپ من مواردی بودند که به خاطرات همراه با پدرم ربط داشتند چرا که کاملا از زندگی خودم بودند. من طنزپردازی‌ها را به صورت مستقیم برای پدرم اجرا نمی‌کنم چرا که ترجیح می‌دهم آن‌ها را در برنامه‌ها ببیند.

احمدی در رابطه با زادگاه خود اظهار کرد: در شاهرود برای ماه رمضان از کشک و اشکنه به صورت ثابت در سفره‌ها استفاده می‌شود. سفره‌های آن منطقه با مواردی همچون نان تافتون و نان قندی نیز پر می‌شود. افراد در شاهرود بسیار معتقد هستند که باعث می‌شود حال و هوای ماه رمضان در آنجا بسیار ملموس‌تر باشد. لهجه شاهرودی بسیار شیرین است چرا که در آن موارد جالب بسیاری دیده می‌شود. برای مثال در این لهجه به مادر می‌گویند مار اما به خود این جانور می‌گوند ماهار.

طنزپرداز جوان گفت: در طنزپردازی حدود ۸۰ درصد از محتوا از زندگی شخصی افراد گرفته می‌شود و مابقی آن نوع نوشتن و برنامه‌ریزی برای گفتن آن است. زمانی که متن استند‌آپ آماده می‌شود آن را برای یک الی دو نفر اجرا می‌کنم تا از کیفیت کار خود مطلع شوم. این افراد در شرایط مختلف متفاوت هستند که به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند تا به حالت طبیعی‌تری برایشان اجرا کنم.

ویژه برنامه جشن رمضان که هر شب ساعت ۲۱:۴۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری جاوید از شبکه ۵ سیما پخش می شود، شب گذشته با حضور طنزپرداز جوان بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها، نماهنگ و اجرای موسیقی ؛ قدسیه صالحی و بابک افرا با مصطفی احمدی به گفت و گو نشستند. در ادامه بینندگان جشن رمضان می‌توانند تصاویر، ویدئو‌ها و اطلاعات بیشتر این برنامه را در صفحه اینستاگرامی برنامه به آدرس @JashneRamezanTV5 مشاهده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار