یکی از دبیران ریاضی استان البرز در گفت‌وگو با پانا:

معلمی شغل نیست، عشق است

کرج (پانا) - یک دبیر البرزی در خصوص شغل خود می‌گوید تدریس را واقعا دوست دارد. مخصوصا تدریس ریاضی، به خاطر اینکه با دانش‌آموزان نوجوان در ارتباط است و خیلی به او شور و انگیزه می‌دهند.

کد مطلب: ۱۲۷۶۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
معلمی شغل نیست، عشق است

مریم یوسفلو یکی از دبیران مطرح ریاضی استان البرز است که هم اکنون در دبیرستان آیت الله طالقانی ناحیه ۲ تدریس می‌کند. وی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «معلّمی فقط یک شغل نیست، یک عشق و یک انتخاب است. به قول شهید رجایی، "اگر معلّمی را فقط به عنوان شغل انتخاب کرده‌ای رهایش کن و اگر عشق توست مبارکت باد." معلّمی ‌فقط یک شغل نیست، چرا که اگر این‌طور بود، با وجود استرس‌های فراوان، مسئولیت‌های بیش از حد، نیاز به مهارت‌های مختلف و درآمد پایین در مقایسه با مشاغل دیگر، هیچ کس این شغل را قبول نمی‌کرد. فقط در صورتی که عاشق یاد دادن و یاد گرفتن و عاشق کار کردن با بچه‌ها و نوجوان‌ها باشیم، می‌توانیم معلّم خوبی باشیم و با وجود همه‌ سختی‌ها، از این شغل لذت ببریم.»

وی از علاقه خود به معلمی گفت: «مادرم هم معلم بود به خاطر همین علاقه مند شده بودم به این شغل و مشوق اصلی‌ام هم مادر و پدرم بودند.»

یوسفلو از دلیل انتخاب این رشته برای تدریس این چنین بیان کرد: «تدریس را واقعا دوست دارم. مخصوصا تدریس ریاضی، بخاطر اینکه با بچه های نوجوان در ارتباط هستم. آنها خیلی به من شور و انگیزه می‌دهند و حالم را خوب می کنند.»

این دبیر البرزی در پایان اضافه کرد: «یکی از دلایل اصلی انتخاب این شغل همین بود که دوست داشتم با بچه‌ها سر و کار داشته باشم و مخاطبم نوجوان‌ها باشند و این که ریاضی تدریس می‌کنم باعث می شود هرچند کم بچه‌ها فکرشان را به کار بیندازند و برای حل یک مسئله تلاش کنند خیلی خوشحالم می‌کند. امیدوارم همین حل مسائل به آنها کمک کند تا بتوانند مسائل زندگی را خیلی خوب و به بهترین شکل حل کنند.»

دانش آموز خبرنگار؛ ریحانه اسدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار