مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران:

مسئله ‌روح و روان دانش‌آموزان دغدغه اصلی ماست

۱۶ میلیارد اعتبار برای مجهزسازی کارگاه هنرستان به مازندران اختصاص پیدا کرد

ساری (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران تاکید کرد مسئله  روح و روان دانش‌آموزان دغدغه اصلی است.

کد مطلب: ۱۲۷۵۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مسئله ‌روح و روان دانش‌آموزان دغدغه اصلی ماست

جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش با حضور استاندار مازندران و مدیر کل آموزش و پرورش، معاون متوسطه آموزش و پرورش استان مازندران، فرماندار رامسر و گلوگاه و همچنین معاون پرورشی استان مازندران به همراه دیگر مسئولین استانی و شهرستانی به صورت حضوری و مجازی در استانداری برگزار شد.

مصطفی عابدی پور، در خصوص مسئله روح و روان دانش آموزان اینگونه توضیح داد: بعد از بحث کرونا در کنار مسئله آموزش بحث اجتماعی خیلی به چشم آمد و مسئله روح و روان دانش آموزان دغدغه اصلی ماست، زیرا ما معتقدیم آموزش در کنار سلامت روان و جسم و روح اتفاق می افتد و به همین دلیل با ظرفیت درون آموزش و پرورش یک شعاری را تعیین کرده ایم به عنوان هر شهری، یک اردوگاه، که انشاالله بتوانیم آن را محقق کنیم و زمینه نشاط را برای دوستان و دانش آموزان در این روزها فراهم کنیم که بعد از فضای کرونا به شرایط عادی فرزندان عزیزمان در سطح استان مازندران برگردیم.

عابدی در خصوص بحث ۶ میلیارد اعتباری که برای بهسازی مدارس استان مازندران اختصاص داده شده، گفت: بر اساس پیشنهادی که شد انشاالله قرار شد طرح هر مدرسه، یک گروه جهادی را راه اندازی کنیم که این گروه های جهادی از معلمان و دانش آموزان جهت رنگ آمیزی و با نشاط سازی مدارس استفاده می شود که بهانه ای است جهت بهره برداری از ظرفیت های این گروه های جهادی. از نظر روان شناسی هم دانش آموزان متوسطه اول و متوسطه دوم، مشتاق مسئولیت پذیری هستند و چه چیزی بهتر از فعالیت در گروه های جهادی که باعث شادابی و لذت دانش آموزان می شود.

مصطفی عابدی در ارتباط با مسئله نوسازی و مجهزسازی هنرستان ها این چنین گفت: ۱۶میلیارد اعتبار برای مجهزسازی کارگاه هنرستان ها به استان مازندران اختصاص پیدا کرد و اداره کل نوسازی تجهیزات را خریداری و توزیع خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما در استان مازندران ۳۵۶ هنرستان داریم با بیش از ۴۶ هزار هنرجو در ۱۳۵رشته در شاخه های فنی و حرفه ای و کار دانش که مشغول فعالیت هستند. با توجه به اهمیت مهارت آموزی که ما معتقدیم هنرستان ها دوره جذب و اشتغال افراد فارغ التحصیل را کوتاه می کنند و از آنجایی که این دانش آموزان زودتر وارد چرخه کار می‌شوند، این گام بسیار مهم است.

سپس حسینعلی نوربخش، معاون پژوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش درخصوص سنجش معلمان اینگونه توضیح داد: با محوریت ستاد بزرگداشت معلم در مدارس تعداد ٤١٨٢ نفر از معلمان متقاضی جلوه های ویژه معلمی در سامانه htd.medu.ir برای ثبت نام اقدام کردند. ستاد بزرگداشت مقام معلم با تشکیل گروه های ارزیابی در چهار سطح مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری نسبت به ارزیابی متقاضیان بر اساس سه محور شایستگی حرفه ای، تخصصی و اخلاقی با ٢٠ شاخص نسبت به سنجش معلمان اقدام کردند که تعداد ٢٠٥٩ نفر در سطح مدرسه و ١١٥٢ نفر در سطح شهرستان و مناطق مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت ١١٥ نفر در سطح استان باهم به رقابت پرداختند و از این تعداد ١٦ نفر به سطح کشوری راه پیدا کردند.

در ادامه علی دهقان، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در خصوص چگونگی بازگشایی مدارس توضیح داد: قبل از بازگشایی مدارس در ۱۴ فروردین، وزارت آموزش و پرورش نقشه راه را به همه اعلام کرد و یک جلسه هم به همراه همه مدیران و معاونان با عنوان جلسه توجیهی برای چگونگی برگزاری و شروع مدارس به ما ابلاغ کرد. در بحث ابلاغ سازی و فضای عمومی برای بازگشایی مدارس اقداماتی انجام شده که مهم ترین مسئله تغییر سبک زندگی دانش آموزان بوده است. مدارس تعطیل بودند و دانش آموزان به صورت مجازی به تحصیل می پرداختند. با این تغییرات، متناسب سازی ما با این جامعه سخت بود که البته آموزش و پرورش اقدامات خیلی خوبی را انجام داده است که یکی از این مباحث بحث واکسینه شدن در آموزش و پرورش استان بود.

وی اینگونه ادامه داد: در رده سنی دوازده تا هیجده سال، ۹۹/۸۹ درصد از دانش آموزان استان واکسینه شدند و در همین رده ۹۳/۷٠ درصد دز دوم را دریافت کردند، اما در رده پنج الی دوازده سال ارقام خوبی مشاهده نمی شود و ۲۷/۹۷ درصد دانش آموزان استان در این رده واکسینه شدند. ضمن اینکه بیش از ۹۹درصد از فرهنگیان واکسین شدند. در حال حاضر۹۳/۲۱ درصد از دانش آموزان دوره ابتدایی ما به صورت حضوری در مدرسه ها حضور دارند و ۹۳/۸۳ درصد در دوره متوسطه در مدارس حضور پیدا می کنند.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار