مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

مدیران مدارس درگیر بخشنامه‌های متعدد شده‌اند

بار اضافه بر دوش آنان نگذاریم

ساری ( پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در نشست با همکاران معاونت آموزش ابتدایی استان با ارائه گفتمان جدیدی از مدل مدیریتی در دستگاه تعلیم و تربیت، تصریح کرد متأسفانه مدیران مدارس در ستاد دائما مشغول بخشنامه‌نویسی در حوزه‌های مختلف هستند که این کار برای مدیران مدارس بار بسیار سنگینی ایجاد کرده و آن‌ها را از پرداختن به امور اصلی مدرسه باز می‌دارد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس درگیر بخشنامه‌های متعدد شده‌اند

مصطفی عابدی، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بررسی آسیب‌شناسانه ارسال بخشنامه‌های متعدد به مدارس گفت: متأسفانه ما در ستاد دائما مشغول بخشنامه‌نویسی در حوزه‌های مختلف هستیم که این کار برای مدیران مدارس بار بسیار سنگینی ایجاد کرده و آنها را از پرداختن به امور اصلی مدرسه باز می‌دارد.

وی با بیان اینکه ما به‌عنوان ستاد اجازه دخالت در مدرسه نداریم، خاطرنشان کرد: مدرسه تشخیص می‌دهد که چه مشکلاتی داشته و چگونه می‌تواند حل کند. اینکه ما فکر می‌کنیم می‌توانیم همه کارها را با بخشنامه‌ها مدیریت کنیم اشتباه است. تنها وظیفه ما کمک‌رسانی و پشتیبانی است و وظیفه نداریم با ابلاغ بخشنامه‌ها و طرح‌ها و برنامه‌های متعدد و درخواست پاسخگویی به فرم‌های مختلف، مدیران مدارس را دچار چالش‌های متعدد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: اگر می‌خواهیم کمکی به مدرسه صورت دهیم باید به مسائل به رفاهی و اردویی و مواردی از این دست بپردازیم. داشتن مدرسه‌ای شاد می‌تواند به بخش آموزش کمک کرده و فرایندهای یاددهی و یادگیری و مباحث تربیتی را ارتقاء بخشد. در این راستا طرح «هر شهر یک اردوگاه» را در دستور کار داشته و در نظر داریم برنامه‌ای برای شادی‌بخشی هرچه بیشتر برای معلمان و دانش‌آموزان فراهم کنیم.

دفتر بازدید از مدرسه عملیاتی شود

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بازدیدهای کارشناسان اداره‌کل و شهرستان‌ها از مدارس نباید سمبلیک باشد، گفت: در بازدیدها باید به چند نکته توجه داشت. نخست آنکه مدیر مدرسه رهبر مدرسه است و باید با اوج احترام و عزت با او برخورد کنیم و رویکرد عیب‌جویانه نداشته باشیم. دوم آنکه باید برای بازدیدهای‌مان دفتری طراحی کنیم که براساس آن بازدیدها مستند شده و روال کارهای مورد انتظار پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار